اختصاص رتبه هفتم جهان در معیار درآمد سرانه به امارات متحده عربی

براساس داده‌های بانک جهانی، امارات متحده عربی از لحاظ درآمد سرانه ملی رتبه هفتم جهان را دارا است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات به نقل از خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی (WAM)، درآمد سرانه در امارات، بر اساس برابری قدرت خرید به دلار، با افزایش ۱۰ هزار و ۷۸۱ دلاری نسبت به سال ۲۰۲۱، به ۸۷ هزار و ۷۲۹ دلار در ژوییه سال گذشته رسید.

اقتصاد امارات متحده عربی در پی رکود ناشی از کرونا، با افزایش قیمت نفت و اقدام‌های دولت برای کاهش آثار همه‌گیری کرونا به‌سرعت بهبود یافته است.

این اقدام‌ها اعطای مالکیت کامل به سرمایه‌گذاران خارجی، حمایت قانونی از مالکیت فکری و اتخاذ راهبرد جذب استعداد و مهارت در راستای تقویت موقعیت کشور در جایگاه مرکزی دائمی برای خلاقیت و نوآوری را شامل می‌شود.

بانک جهانی اقتصادهای جهان را به چهار گروه درآمدی تقسیم می‌کند: کم‌درآمد (کمتر از ۱۱۳۵ دلار)؛ درآمد متوسط رو به پایین (۱۱۳۶ تا ۴۴۶۵ دلار)؛ درآمد متوسط رو به بالا (۴۴۶۶ تا ۱۳ هزار و ۸۴۵ دلار)؛ و پردرآمد (۱۳ هزار و ۸۴۵ به بالا).

این طبقه‌بندی اول ژوییه هر سال براساس درآمد ناخالص ملی سال قبل تغییر می‌کند.

به گزارش بانک جهانی، ۳۰ درصد کشورها در سال ۱۹۸۷ در گروه کم‌درآمد بودند، در حالی که در سال ۲۰۲۲ فقط ۱۲ درصد کشورها در این گروه قرار می‌گیرند.

با راهبرد تنوع‌بخشی اقتصاد در بخش غیرنفتی، تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سال گذشته با رشدی ۷.۹ درصدی، به ۴۴۲ میلیارد دلار رسید.

تولید ناخالص داخلی این کشور با قیمت‌های فعلی ۱.۸۶ تریلیون درهم است که رشد سالانه ۲۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تجارت خارجی غیرنفتی امارات متحده عربی نیز با رشد بی‌سابقه ۱۷ درصدی، در سال گذشته برای اولین بار از مرز ۲.۲ تریلیون درهم عبور کرد.

هم‌زمان، امارات متحده عربی، که دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب است، تلاش‌هایش برای کاهش وابستگی به هیدروکربن و تقویت همکاری اقتصادی جهانی را سرعت بخشیده است.

بخش غیرنفتی اقتصاد امارات متحده عربی در سال گذشته ۷.۲ درصد رشد داشته است و با افزایش سفر و گردشگری، بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۳، اقتصاد غیرنفتی کشور ۴.۵ درصد رشد کند.

انتهای پیام

کد خبر: 9175

https://uaekiosk.com/node/9175

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید