درخواست عربستان سعودی برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰

عربستان سعودی در رقابت برای کسب میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰، بخشی از محوطه پیشنهادی برای برگزاری این رویداد را به نمایش درآورد و بر آمادگی خود تاکید کرد و از طرف دیگر شهرهای بوسان کره جنوبی و رم ایتالیا نیز برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ اعلام آمادگی کرده‌اند و میزبان نهایی این رویداد در ماه نوامبر تعیین می‌شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات به نقل از العربیه، ریاض هدف خود را میزبانی از نمایشگاه جهانی اکسپو، از اول اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱، با محوریت موضوع «عصر تغییر: با هم برای فردای آینده‌نگر» در نظر گرفته است.

شهرهای بوسان کره جنوبی و رم ایتالیا نیز برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ اعلام آمادگی کرده‌اند و میزبان نهایی این رویداد در ماه نوامبر تعیین می‌شود.

در صورت موفقیت عربستان سعودی در این رقابت، محوطه در نظر گرفته‌شده برای این رویداد حدود هفت کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و در فضایی به نام «حلقه جهان»، غرفه‌های بیش از ۲۲۰ کشور را در خود جای می‌دهد.

عربستان سعودی با انتشار ویدیوی تبلیغاتی جدید در توییتر با عنوان «ریاض آماده است»، اولین تصویر از آنچه بازدیدکنندگان اکسپو ۲۰۳۰ می‌توانند انتظار داشته باشند، به نمایش گذاشت.

این ویدیوی کوتاه ۳۹ ثانیه‌ای، نمایی از شهر ریاض را که منعکس‌کننده گذار تحول‌آفرین این شهر به سوی کلان‌شهر مدرن است نشان می‌دهد. همچنین در این ویدیو تمرکز عربستان سعودی بر توسعه پایدار دیده می‌شود؛ موضوعی که اگر عربستان سعودی برنده این رقابت شود، موضوع اصلی اکسپو ۲۰۳۰ خواهد بود.

در این ویدیو با تاکید بر شعار «ریاض آماده است»، همچنین تاکید شده که عربستان سعودی از طریق شرکت‌های هواپیمایی در حال گسترش خود، ازجمله ریاض‌ایر، این توانایی را دارد که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به این کشور منتقل کند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ قرار است در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان که در حال حاضر در دست توسعه است برگزار شود. علاوه بر پروازهای در دسترس، بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از شبکه متروی ریاض که از تمام نقاط این شهر می‌گذرد، در عرض چند دقیقه به محل نمایشگاه برسند.

عربستان سعودی با شعار «با هم برای فردای آینده‌نگر»، ماه گذشته از طرح اصلی خود برای این نمایشگاه جهانی طی یک مراسم رسمی در شهر پاریس با حضور ۱۷۹ کشور رونمایی کرد. نمایندگان ریاض در آن مراسم بر این تاکید کردند که درخصوص رعایت مسائل محیط‌زیستی ازجمله کربن صفر و تامین منابع انرژی جدید مصمم‌اند.

به گفته مجریان این رویداد، محوطه در نظر گرفته‌شده برای اکسپو ۲۰۳۰ ریاض، از منابع انرژی پاک متکی بر انرژی خورشیدی بهره می‌برد و عربستان سعودی در حال توسعه استانداردهای بالایی برای بهره‌وری از منابع پاک، حذف ضایعات مواد غذایی و اطمینان از مدیریت در موضوع بازیافت است.

به گفته تیم طراحی، طرح این نمایشگاه منعکس‌کننده سبک باستانی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر ریاض بوده و همچنین نشان‌دهنده نگرانی مشترک عربستان سعودی همراه با سایر کشورهای جهان در مورد تغییرات اقلیمی است.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری‌های عربستان سعودی، اعلام کرده که پادشاهی سعودی ۷.۸ میلیارد دلار به میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ اختصاص داده است.

طراحان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرده‌اند که علاوه بر امکان بازدید حضوری میلیون‌ها نفر از این فضا، قصد دارند از طریق امکاناتی مانند متاورس، فرصت بازدید مجازی از اکسپو ۲۰۳۰ را برای بیش از یک میلیارد نفر فراهم کنند.

پیش‌تر در ماه مارس، دیمیتری کرکنتز، دبیرکل دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها، گفته بود که عربستان سعودی برای میزبانی نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰، یک برنامه جامع ارائه کرده است. او تاکید کرده بود که در دیدارهایش متوجه شده است مقام‌های ارشد عربستان سعودی از این پروژه به میزانی باورنکردنی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 9176

https://uaekiosk.com/node/9176

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید