عدم اطمینان از سمت و سوی بازار املاک در دبی

اگرچه بر اساس نظرسنجی رویترز از 12 تحلیل‌گر بازار مسکن، افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران و مهاجران باعث افزایش احتمالی قیمت مسکن در دبی طی سال جاری میلادی خواهد شد، اما نرخ‌های بهره بالا، کاهش خانه‌های ارزان قیمت و روند احتمالی کاهش رشد اقتصادی به دلایل شرایط سیاسی منطقه از جمله عواملی است که باعث عدم اطمینان دراز مدت در بازار مسکن دبی طی دو تا سه سال آینده خواهد بود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات ، طبق نظرسنجی رویترز تقاضای بالا احتمالاً باعث افزایش شدید قیمت مسکن در دبی در سال جاری، حتی بیش از آنچه قبلاً تصور می شد، خواهد شد. اگرچه عرضه فراوان احتمالاً تضمین می‌کند که بازار خرید برای چند سال دیگر هم حفظ شود. داده‌های اداره زمین دبی نشان می‌دهد که ارزش فروش معاملات املاک تا نوامبر سال گذشته بالاترین رقم فروش سالانه از سال 2014 را داشته است.

نظرسنجی رویترز از 12 تحلیلگر که در تاریخ 9 تا 23 فوریه انجام شد، نشان داد که انتظارات برای ادامه قدرت، با پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن در دبی با سرعتی بیش از آنچه سه ماه پیش پیش‌بینی می‌شد، وجود دارد.

طبق یافته‌ها، انتظار می‌رود میانگین قیمت مسکن در سال جاری میلادی 7.5 درصد و در آینده 5.5 درصد افزایش یابد، در حالی که در نظرسنجی نوامبر گذشته هر کدام 5.0 درصد بود.

کریس هابد از بنگاه معاملاتی Chestertons MENA گفت: "ورود ساکنان و مهاجران جدید ضمن کمک به بهبود شرایط اقتصادی به طور کلی از افزایش ملایم قیمت‌های واحدهای مسکونی و اجاره‌بها حمایت می‌کند و البته یک خط ساخت و ساز و عرضه قوی احتمالاً دامنه رشد بازار را محدود خواهد کرد".

به گفته اکثر تحلیلگران بازار املاک دبی حداقل تا چند سال آینده "بازار خریدار" باقی خواهد ماند.

آقای پیلای از مرکز املاک Savills گفت: "هنوز پتانسیل زیادی برای عرضه وجود دارد، که احتمالاً در دو تا سه سال آینده در سراسر دبی تکمیل می‌شود. این احتمالاً به نفع خریداران در آینده است."عرضه بیش از حد ملک برای چندین سال بخش املاک و مستغلات را تحت تاثیر قرار داده و دبی را برای مدتی مقرون به صرفه نگه می‌دارد. در مقیاس مقرون به صرفه 1 تا 10 که در آن 1 بسیار ارزان و 10 بسیار گران است، تحلیلگران میانگین 5 را گزارش می‌کنند.

آنوج پوری، رئیس ANAROCK Property Consultants گفت: "با توجه به اینکه دبی همچنان بازار خریدار است، توسعه دهندگان از افزایش قیمت‌ها به میزان قابل توجه‌‌ای خودداری می‌کنند. بنابراین، مقرون به صرفه بودن ممکن است برای چند سال ادامه یابد".

هنگامی که پرسیده شد که در دو تا سه سال آینده چه اتفاقی برای این مقرون به صرفه بودن خواهد افتاد، بین همه 12 تحلیلگر اختلاف وجود داشت. در حالی که شش نفر گفتند بهبود خواهد یافت، شش نفر دیگر انتظار داشتند که بدتر شود، که این نشان دهنده عدم اطمینان در مورد جهت بازار است.

به گفته پاسخ دهندگان این نظرسنجی، در حال حاضر افزایش تقاضا، به ویژه از سوی سرمایه گذاران خارجی، مهاجرت بالا و جهش شدید در اقتصاد مهم‌ترین موارد برای جهت‌گیری صعودی بازار خواهد بود.

روی هم رفته، تحلیل‌گران همچنین به خطراتی از جمله نرخ‌های بهره بالاتر، کاهش موجودی خانه‌های ارزان قیمت و کاهش رشد اقتصادی به دلیل بی‌ثباتی سیاسی در منطقه و سراسر جهان اشاره کردند.

انتهای پیام

کد خبر: 9003

https://uaekiosk.com/node/9003

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید