تایید واکسن فایزر- بیون‌تک برای کودکان 5 تا 11 سال در امارات

وزارت سلامت و پیشگیری امارات، استفاده اضطراری از واکسن فایزر/بیون تک را برای محدوده سنی 5 تا 11 سال، مجاز اعلام و تاکید کرد که این واکسن برای کودکان در این محدوده سنی، پاسخ ایمنی قوی ایجاد کرده است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، وزارت سلامت و پیشگیری امارات در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام بر اساس نتایج مطالعات بالینی و ارزیابی دقیق و پس از صدور مجوز استفاده اضطراری و ارزیابی محلی مطابق با مقررات تایید شده و پس از تایید سازمان غذا و داروی امریکا انجام شده است.

این وزارتخانه گفت نتایج مطالعات بالینی نشان داد که این واکسن ایمن است و در واقع در کودکان 5 تا 11 ساله پاسخ ایمنی قوی ایجاد کرده است.

بر اساس نتایج یک تحقیق که به تازگی از سوی این دو آزمیشگاه داروسازی آمریکایی و آلمانی منتشر شده واکسن فایزر/بیون تک قابلیت بالایی در ایمن‌سازی کودکان 5 تا 11 سال در برابر ویروس کرونا و بیماری کووید19 دارد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که استفاده از دوزی مناسب از واکسن فایزر برای سنین یاد شده برای آنها «قابل تحمل» و «ایمن» خواهد بود.

در بیانیه‌ دو شرکت یاد شده، تصریح شده است که داده‌های مربوط به این تحقیق «در اسرع وقت» در اختیار مقامات بهداشتی قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام این دو شرکت پیشگام تولید واکسن کرونا در جهان، واکنش ایمنیِ واکسن فایزر نزد کودکان بالای پنج سال با افرادی که در سنین 16 تا 25 سالگی دوز‌های بیشتری از واکسن را دریافت کرده‌اند، «قابل مقاسیه» است.

انتهای پیام

کد خبر: 8825

https://uaekiosk.com/node/8825

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید