امارات در صدر لیست بهترین‌ها برای زندگی در پاندمی کرونا

امارات متحده عربی در رده‌بندی دوره‌ای که «بلومبرگ» برای نظارت بر تلاش‌ کشورها در مبارزه با پاندمی کرونا انجام می‌دهد، در صدر فهرست بهترین کشورها برای زندگی، در دوره همه‌گیری کرونا قرار گرفت.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، همانطور که در رتبه‌بندی ژانویه بلومبرگ، گزارش شده، در حالی که سویه جدید جهش‌یافته «اومیکرون» باعث ایجاد بزرگ‌ترین موج شیوع کرونا از دو سال پیش شده است، بسیاری از کشورها، «تعامل جدی‌تری را در همزیستی با این ویروس و بازگشایی اقتصادشان»، از خود نشان داده‌اند.

بر اساس این گزارش، کم خطری نسبی سویه اومیکرون و گسترش واکسن‌هایی که مرگ و میر را مهار می‌کنند، به بسیاری از کشورها از بریتانیا تا تایلند و از ایرلند تا فنلاند، این امکان را داد که ظرف چند هفته، محدودیت‌ها را برداشته و در نتیجه جایگاهشان در طبقه‌بندی «بلومبرگ» برای بهترین و بدترین مناطق کرونا‌زده، ارتقاء یابد.

در این طبقه‌بندی، میانگین بالای واکسیناسیون و پیش‌بینی‌های مثبت شاخص‌های اقتصادی در سایه کرونا، مد‌نظر گرفته شده است.

این در حالی است که بنا بر آمار جهانی، شمار جان‌باختگان پاندمی کرونا در سراسر جهان از زمان پیدایش آن در چین در دسامبر 2019 تا کنون بیش از 5 میلیون و 600 هزار نفر ثبت شده است.

بنا بر ارزیابی سازمان جهانی بهداشت، با توجه به افزایش شمار مرگ و میرهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با پاندمی کرونا مرتبط است، مجموع جان باختگان ممکن است دو تا سه برابر بیشتر از این آمار باشد.

در گزارش «بلومبرگ» ضمن تقدیر از تلاش‌های امارات آمده است که این کشور به جای تغییر استراتژی‌های خود، روی سیاست‌های بلندمدت در مقابله با این ویروس تمرکز داشت که این موضوع، در کسب رتبه اول از سوی امارات در نوامبر گذشته و ژانویه جاری انعکاس یافت.

طبق گزارش «بلومبرگ»، امارات موفق شده است این رویکرد را برای چندین ماه ادامه دهد که ترکیبی از واکسیناسیون شبه‌کامل شهروندان در کنار مجاز بودن سفر خارجی آنان است.

رویکرد مشابهی شامل واکسیناسیون بالا و پیش‌بینی‌های مثبت شاخص‌های اقتصادی، باعث شد که پادشاهی عربی سعودی، 18 مرتبه ارتقاء یافته و رتبه دوم را در رده‌بندی بلومبرگ به خود اختصاص دهد.

گفتنی است که فنلاند که بازترین تعامل را در ارتباط با سفر شهروندان خود دارا است، در رتبه سوم این رده‌بندی قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد خبر: 8963

https://uaekiosk.com/node/8963

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید