جمعیت امارات و جمعیت دبی در سال 2022

تعداد جمعیت اصلی و ساکن امارات متحده عربی در جدیدترین آمار سال 2022 بالغ بر 10 میلیون و 200 هزار نفر است که تقریبا 3 میلیون و 500 هزار نفر از این جمعیت در دبی ساکن هستند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، شهر دبی، بزرگترین شهر امارات متحده عربی با مساحتی نزدیک به 4114 کیلومتر مربع است. بنیانگذار این شهر آل مکتوم بوده که اقدامات لازم را در سال 1833 میلادی انجام داد.

دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است، میانگین هوا در فصل تابستان در این شهر 40 درجه سانتی گراد است و به طور کلی می توان گفت در اغلب روزهای سال هوای این شهر آفتابی است.

دبی شهری ارزان نیست و برای زندگی در این منطقه متقاضیان باید هزینه های زیادی پرداخت کنند. از لحاظ هزینه های زندگی در 451 شهر مختلف در دنیا هزینه زندگی در دبی در جایگاه 148ام قرار گرفته است.

جمعیت دبی

زبان رسمی در دبی عربی است اما شهروندان به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند به طوری که این زبان به زبان اول شهروندان دبی تبدیل شده است. از دیگر زبان هایی که توسط ساکنین این شهر به طور گسترده استفاده می شود می توان به زبان هندی، بلوچی، اردو، بنگالی، تامیل، چینی، زبان بلوچی فارسی، مالایالم و تاگولوک اشاره کرد.

نرخ بیکاری فعلی طبق‌ آخرین‌ داده‌های موجود تنها 0.5 درصد است که دبی را به یکی از شهرهای جهان با پایین‌ترین نرخ بیکاری تبدیل می‌کند.

جمعیت دبی

از پایان سال 2020 تا آوریل 2022، جمعیت دبی نزدیک به 100 هزار نفر افزایش یافته است و آخرین آمار اعلام شده از جمعیت دبی در سال 2022 میلادی نشان می دهد که این شهر دارای جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 200 هزار نفر است و پیش بینی می شود که در سال های آینده جمعیت این شهر شاهد رشد مداوم باشد.

جمعیت دبی

جدول زیر رشد جمعیت دبی را از سال 2007 میلادی تا 2022 میلادی نشان می دهد که البته جدیدترین امار در این جدول ذکر نشده است:

جمعیت دبی

رشد جمعیت از هدف‌های اصلی دولت امارات است و کارشناسان جمعیت می‌گویند که رشد جمعیت، نیاز به مدارس جدید و صدها هزار خانه جدید را در دو دهه آینده افزایش خواهد داد.

آن‌ها پیش‌بینی کردند که انتظار می‌رود بسیاری از ورودی‌های جدید از روسیه و کشورهای جنوب صحرای آفریقا باشند، علاوه بر مهاجرین گذشته که بیشتر از اروپا و شبه قاره هند بودند.

جمعیت دبی

براساس اعلام سازمان آمار و رقابت فدرال امارات متحده، تعداد جمعیت بومی و مقیم امارات در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال های گذشته در حال افزایش بوده است که در نتیجه تحولات اقتصادی، اجتماعی و گردشگری در شهرهای مختلف امارات اتفاق افتاده است.

تعداد جمعیت اصلی و ساکن امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیون و 200 هزار نفر رسیده که در شهرهای مختلف مسکونی پراکنده شده است.

جمعیت دبی

جمعیت امارات بر اساس ملیت ها رصد می شود، به ویژه اینکه امارات شامل بیش از ۲۰۰ جامعه به دلیل افزایش فرصت های شغلی در داخل آن یا برای کسانی است که با پیشنهاد تحصیل می آیند و شاید جامعه هندی یکی از بزرگترین جمعیت ها باشد.

جامعه هندی: نسبت حدود ۵۹.۵ درصد از کل مهاجران.
جامعه بنگالی: حدود ۹.۵٪ است.
پاکستانی: درصد آن حدود ۹.۴ درصد است.
جامعه عرب: درصد اتباع آن ۱۰.۲ درصد است که بین مصر، سوریه، فلسطین، مراکش، تونس و دیگران تقسیم شده است.
جامعه فیلیپینی: نسبت آن به ۶.۱٪ رسید.

جمعیت دبی

انتهای پیام

کد خبر: 9085

https://uaekiosk.com/node/9085

میانگین: 3.3 (3 votes)

افزودن دیدگاه جدید