جمعیت امارات از ۳.۵ میلیون نفر عبور کرد

جمعیت امارت در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ به حدود سه میلیون و ۵۱۴ هزار نفر رسیده است همچنین افزایش جمعیت دبی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه ژوئن حدود ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، جمعیت امارت دبی در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی به حدود سه میلیون و ۵۱۴ هزار نفر رسید. این رقم در روز مشابه سال گذشته به ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار نفر بود که حدود ۷۸ هزار نفر افزایش در یک سال را نشان می‌دهد. افزایش جمعیت دبی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه ژوئن حدود ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

جمعیت امارت دبی به تفکیک جنسیت

 تعداد مردان حدود دو میلیون و ۴۳۲ هزار نفر معادل ۶۹.۲ درصد و تعداد زنان یک میلیون و ۸۲ هزار نفر، یا ۳۰.۸ درصد از کل جمعیت امارت دبی است.

تعداد ساکنان همیشگی امارت دبی که در پایان سال ۲۰۲۱ ، برابر با ۳.۴۷۸.۶۷۵ نفر و تعداد افراد حاضر در امارت دبی در ساعات اوج ۴.۵۴۱.۶۷۵ نفر برآورد شده است. این شامل تعداد ساکنان همیشگی امارت دبی ، افراد شاغل در بخش‌های دولتی (فدرال و محلی) و خصوصی در امارت دبی که خارج از دبی زندگی می‌کنند و میانگین تعداد توریست‌ها و ملوانان و کارکنان هتل و هتل آپارتمان ها، علاوه بر حرکت پویای افرادی است که در طول روز ، چند ساعت وارد امارت دبی و سپس از آن خارج می‌شوند.

ساختار سنی 

بر اساس ساختار سنی و جنسیتی جمعیت ساکن در امارت دبی، ۵۸.۴۹ درصد از جمعیت در سنین ۲۵ تا ۴۴ سال هستند. در میان آنها ، گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۶۲۳ هزار و ۳۶۸ نفر در رتبه اول قرار دارد. گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ،  ۱۷.۹۲ درصد از کل جمعیت دبی را تشکیل می‌دهند. پس از آن ، گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، با تعداد ۵۷۶ هزار و ۷۹۱ نفر و  ۱۶.۵۸ درصد از کل جمعیت قرار دارند.

گروه سنی ۵ تا ۳۹ سال با ۴۶۴ هزار و ۲۴۲ نفر در رتبه سوم قرار گرفت که ۱۳.۳۵ درصد از کل جمعیت امارت دبی را تشکیل می‌دهند.

رشد تدریجی جمعیت دبی

 اسناد متعدد نشان می‌دهد که در سال ۱۸۸۱ جمعیت دبی ۱۲ هزار نفر بوده است. جمعیت امارت دبی به تدریج طی ۱۳۸ سال افزایش یافته و پس از گذشت از مرز سه میلیون نفر در سال ۲۰۱۸، نسبت به سال ۱۸۸۱ در واقع ۲۶۱ برابر شده است.

جمعیت دبی در سال ۱۹۷۵ به حدود ۱۸۳ هزار نفر، در سال ۱۹۸۰ به ۲۷۶ هزار نفر ، در سال ۲۰۰۰ به حدود ۸۶۲ هزار نفر، در سال ۲۰۰۵ به حدود ۱.۳ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۱ به بیش از دو میلیون نفر رسید و در سال ۲۰۱۸ از مرز سه میلیون نفر فراتر رفت.

انتهای پیام

کد خبر: 9089

https://uaekiosk.com/node/9089

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید