فروش هدیه امارات به پاپ به عنوان NFT برای کمک به افغانستان

فرش تاریخی Pontifex که به عنوان یک NFT جاودانه شد، به قیمت 25 اتر یا حدود 81886 دلار فروخته شد تا کمک مالی برای افغانستان جمع آوری شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، این فرش که توسط زنان افغان بافته شده بود، در ابتدا توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات، در سپتامبر 2016 در جریان بازدید از واتیکان به پاپ فرانسیس اهدا شد. این دو رهبر برای بحث در مورد تقویت روابط دیپلماتیک موجود و ارتقای هماهنگی بین مذهبی دیدار کردند.

نسخه فیزیکی 272 در 183 سانتی‌متری فرش نزد پاپ فرانسیس باقی می‌ماند، اما Zuleya ماکتی به ابعاد 187 در 125 سانتی‌متر از آن ساخته تا به هر کسی که آن را به عنوان NFT بخرد هدیه داده شود.

مسفر خواجه، یکی از بنیانگذاران nftOne، بازار منطقه ای که دفتر مرکزی DIFC در آن لیست شده بود، گفت: -“این شاید نمادین ترین NFT باشد که در خاورمیانه فروخته می شود. خریدار، ماکت فیزیکی فرش را به همراه یک قاب طلایی بر روی یک بوم دیجیتال 165 سانتی متری با NFT بارگذاری شده روی آن دریافت خواهد کرد.”

عواید حاصل از فروش صرف کمک به خانواده های آسیب پذیر در افغانستان در ماه های سخت زمستان می شود.

شرکت Zuleya با Morrow Collective امارات برای بازسازی دیجیتالی فرش به عنوان NFT همکاری کرد.

میوند جابرخیل، مدیر اجرایی بنیاد فاطما بنت محمد بن زاید، این اقدام را "گامی مهم به سمت جلو" برای ابتکار عمل آنها توصیف کرده بود. او گفت که این امر آنها را قادر می سازد تا طرح های خود را برای مخاطبان جهانی به نمایش بگذارند و همچنین جریان های جدیدی از درآمد را برای صنعتگران محلی در افغانستان باز کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 8932

https://uaekiosk.com/node/8932

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید