بازار خدمات برون‌سپاری‌شده امارات در ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیارد دلار خواهد رسید

در گزارشی آمده است که مجموع هزینه‌های سازمان‌های مستقر در امارات برای خدمات برون‌سپاری در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴.۸ میلیارد دلار برآورد شد، اما انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد سالانه هفت درصد، به ۶.۸ میلیارد دلار برسد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون (بی‌سی‌جی)، امارات متحده عربی همچنان یکی از مراکز کلیدی برون‌سپاری شغلی است؛ به طوری که انتظار می‌رود سازمان‌های مستقر در این کشور امسال نزدیک به هفت میلیارد دلار در این زمینه هزینه کنند.

عرب‌نیوز در گزارشی آورده، گروه مشاوره بوستون اشاره کرد که مجموع هزینه‌های سازمان‌های مستقر در امارات برای خدمات برون‌سپاری در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴.۸ میلیارد دلار برآورد شد، اما انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد سالانه هفت درصد، به ۶.۸ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی از کشورهای پیشرو در تنوع بخشیدن به عرصه اقتصادی خود است و برترین صنایع در این زمینه عبارت‌اند از خدمات مالی، بخش عمومی، مخابرات، هتلداری و سرگرمی.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که امارات متحده عربی با تولید ناخالص داخلی حدود ۳۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب است.

علاوه بر این، این کشور در تامین مشاغل و خدمات شورای همکاری خلیج فارس نقش عمده‌ای دارد؛ به طوری که تنها در سال ۲۰۱۸، خدمات برون‌سپاری امارات ۱.۳ میلیارد دلار براورد شد. خدمات پشتیبانی، امور مالی و حسابداری، منابع انسانی و ارائه‌دهندگان دانش و اطلاعات، مشاغل اصلی ارائه‌شده از سوی امارات در کشورهای دیگرند.

این گزارش در عین حال تاکید کرد که امارات متحده عربی همچنان یک قطب راهبردی با مناطق آزاد مناسب برای کسب‌وکار در اقتصاد به‌سرعت در حال رشد این کشور است.

از خدماتی که در آینده رو‌به‌رشد اقتصادی امارات متحده عربی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، می‌توان به خدمات‌دهندگان مدیریت زیرساخت، تحلیلگران امنیت سایبری، مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان، متخصصان داده‌ها و هوش مصنوعی و همچنین توسعه‌دهندگان بلاک‌چین اشاره کرد.

پیش‌تر نیز یافته‌های شرکت ریسرچ اند مارکتز نشان داده بود که بازار فناوری پیشرفته در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نرخ رشد سالانه ۴۷.۸ درصدی را شاهد خواهد بود و در این میان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی پیشتازند.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۶، ارزش بازار هوش مصنوعی فقط در امارات به ۱.۹ میلیارد دلار خواهد رسید که نشان‌دهنده رشد ۳۶.۲ درصدی است. این کشور راهکار ملی هوش مصنوعی ۲۰۳۱ را با تمرکز بر جذب استعدادها برای مشاغل آینده، تامین مالی مراکز تحقیقاتی و نوآوری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و اکوسیستم‌ داده‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام

کد خبر: 9162

https://uaekiosk.com/node/9162

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید