پذیرش پرداخت به صورت ارز دیجیتال توسط برخی کسب‌وکارها در دبی

مشتریان برخی شرکت‌های حقوقی مستقر در دبی می‌توانند به صورت توکن دیجیتال پرداخت خود را انجام دهند. مجموعه‌ی مذکور، در آغاز ارزهای دیجیتال تتر، بیت‌کوین و اتریوم را می‌پذیرد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، شرکتی حقوقی مستقر در دبی از این پس پرداخت‌ به صورت ارزهای دیجیتال را از مشتریان خود می‌پذیرد. آشیش مهتا و همکاران، وکلا و مشاوران حقوقی در این مجموعه، گام‌های نخستین خود را در جهان دارایی دیجیتال برداشته‌اند.

مشتریان این شرکت حقوقی می‌توانند به صورت توکن دیجیتال پرداخت خود را انجام دهند. مجموعه‌ی مذکور، در آغاز ارزهای دیجیتال تتر، بیت‌کوین و اتریوم را می‌پذیرد.

آشیش مهتا، موسس و شریک مدیریت این شرکت‌ها گفت: "جهان در حال حرکت به سمت راه‌حل‌های دیجیتالی برای همگام شدن با پیشرفت‌های نوین است. اما لازم به ذکر است که چارچوب نظارتی و انطباقی، که توسط دولت دبی و امارات پایه‌گذاری شده است، شرکت ما را تشویق کرده که پرداخت‌ها را با ارزهای دیجیتال بپذیریم."

او افزود:"به باور من، اگر دولت زیرساخت‌های نظارتی لازم را فراهم کند، شروع خوبی برای ما، جهت ورود به بازار به عنوان اولین شرکت حقوقی در دبی با امکان دریافت ارز دیجیتال، خواهد بود."

آشیش مهتا اضافه کرد:"شرکت‌های محلی بزرگتر نیز این کار را انجام می‌دهند و همینطور موسسات تجاری خاص با سهامداران خارجی. همه‌ی ما در یک قایق هستیم و به یک سو می‌رویم."

طبق گزارش چِین‌انالسیس، خاورمیانه یکی از بازارهای ارزهای دیجیتال با سریع‌ترین رشد در دنیا است که 7 درصد از حجم معاملات جهانی را تشکیل می‌دهد.

در این روش پرداخت‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال، از طریق پلت‌فرمی که پرداخت‌ها را پردازش می‌کند و به طور خودکار آنها را به درهم (AED) تبدیل می‌نماید، انجام می‌گردد.

او در ادامه گفت: "من همیشه دیدگاه دولت دبی را باور داشته و دنبال کرده‌ام. دولت حتی یک مرجع تنظیم کننده دارایی‌های مجازی دارد. آنها همچنین مراکز رمزنگاری ایجاد کرده‌اند. بنابراین، بدیهی است که این فقط نوک کوه یخ است. 

با گذشت زمان، همه مقررات مشخص شده و تکامل خواهد یافت و سپس چارچوب استاندارد با جزئیات بیشتر به وجود خواهد آمد... پس از اعلام این موارد، پیروی از این قوانین برای همگان آسان‌تر می‌گردد."

در حالی که فعلاً گزارش سود و زیان ارزهای دیجیتال در اظهارنامه‌های مالیاتی سالانه ممکن است کمی مبهم به نظر برسد، مهتا توضیح می‌دهد که با وضوح مقررات که به زودی اتفاق خواهد افتاد درک این روش برای مردم تسهیل می‌شود.

شایان ذکر است که به زودی مدرسه‌ای در دبی راه‌اندازی می‌شود که برای اولین بار در خاورمیانه ارزهای دیجیتال را جهت پرداخت شهریه می‌پذیرد.

مدرسه سیتیزنز (Citizens) که قرار است در سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز به فعالیت کند، اعلام کرده که ارز دیجیتال به عنوان یکی از روش‌های پرداخت مورد تایید است.

این موسسه پرداخت‌ها را جدا از راه‌های سنتی و معمول، از مجرای دو ارز دیجیتال اصلی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) با هدف ارائه‌ی گزینه‌های انعطاف‌پذیر پرداخت به والدین می‌پذیرد.

کسب‌وکارهایی که به سمت گزینه‌های پرداخت ارز دیجیتال حرکت می‌کنند بر این باورند، که تصویب اولین قانون دولت دبی برای پذیرش دارایی‌های مجازی، آنها را تشویق می‌کند تا خود را با دیدگاه امارات در راستای تبدیل شدن به یک اقتصاد دیجیتال جهانی هماهنگ کنند.

کد خبر: 9058

https://uaekiosk.com/node/9058

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید