تمدید اقدامات حمایتی بانک مرکزی امارات از فعالان اقتصادی تا ژوئن 2022

بانک مرکزی امارات در حال تمدید اقدامات حمایتی با هدف کمک به وام دهندگان برای کاهش اثرات پاندمی کرونا تا اواسط سال 2022 است تا از ادامه بهبود اقتصادی کشور حمایت کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، تنظیم کننده مقررات بانک در امارات در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات امدادی مربوط به بافرهای سرمایه، نقدینگی و نیازمندی های تامین مالی پایدار بانک ها تا 30 ژوئن سال آتی میلادی برای همه وام دهندگان فعال در امارات تمدید می شود.

 این اقدامات بخشی از برنامه هدفمند حمایت اقتصادی است که در آغاز پاندمی در سال 2020 معرفی شد.

از زمانی که شیوع این پاندمی اقتصاد جهان را وارد بدترین رکود خود از دهه 1930 کرد، امارات محرک های اقتصادی به ارزش 388 میلیارد درهم را وارد اقتصاد کرده است. این بسته ها شامل 50 میلیارد درهم برای تقویت نقدینگی در بخش مالی و بانکی نیز بود.

در اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی اعلام کرد که مؤلفه تعویق بازپرداخت وام برنامه Tess در 31 دسامبر 2021 به پایان می رسد و اولین مرحله از استراتژی خروج تدریجی آن از اقدامات اجرا شده در طول پاندمی است.

 برنامه Tess برای حمایت از وام‌دهی و تامین مالی جدید تا 30 ژوئن 2022 ادامه خواهد داشت.

اقدامات حمایتی دیگری که در طول پاندمی که به طور موقت معرفی شده و همچنان به قوت خود باقی می مانند شامل کاهش ذخایر نقدی مورد نیاز و کاهش پیش پرداخت مورد نیاز برای وام های رهنی جدید است.

در ماه سپتامبر، بانک مرکزی بر تعهد خود برای حمایت از تداوم بهبود اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت که خروج اقدامات حمایتی تدریجی و به موقع انجام خواهد شد.

در آن زمان اعلام شد که سیستم مالی امارات باثبات است و نقدینگی در سیستم بانکی و بافرهای سرمایه بانک ها کافی است.

پیش‌بینی می‌شود که دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب پس از کاهش 6.1 درصدی در سال 2020 در نتیجه رکود اقتصادی جهانی، امسال 2.1 درصد رشد کند.

بر اساس بررسی سه ماهه دوم CBUAE، انتظار می رود اقتصاد در سال 2022 به 4.2 درصد رشد کند، که بالاتر از 3.8 درصد پیش بینی شده قبلی است.

انتهای پیام

کد خبر: 8899

https://uaekiosk.com/node/8899

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید