امارات برای حمایت از لبنان به صندوق فرانسه-عربستان می پیوندد

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه از پیوستن امارات متحده عربی به صندوق مشترک فرانسه- عربستان برای حمایت از اقتصاد لبنان خبر داد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که امارات متحده عربی به صندوق فرانسه - عربستان خواهد پیوست که هدف آن حمایت از مردم لبنان است.

ریاض و پاریس در اوایل دسامبر (اواسط آذر) توافق کردند که یک مکانیسم مشترک بشردوستانه برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان به عنوان نخستین گام برای تعامل مجدد عربستان با لبنان پس از مناقشه دیپلماتیک میان بیروت و کشورهای خلیج فارس ایجاد کنند. اگرچه لودریان هیچ جزئیاتی در مورد نحوه کار این صندوق یا میزان تعهد آن ارائه نکرد.

فرانسه تاکنون رهبری تلاش های بین المللی را برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان برعهده داشته است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه علیرغم سرمایه سیاسی زیادی که برای بیش از یک سال در اختیار داشت، نتوانسته است موافقت سیاستمداران لبنان را برای انجام اصلاحات اقتصادی که قفل کمک های حیاتی خارجی را باز می کند، جلب کند.

مکرون از زمان وقوع انفجارِ بندر بیروت در بیش از یکسال گذشته برای فعال سازی نقش پاریس در پرونده لبنان وارد عمل شده است که برخی این اقدام را تلاش برای قیمومیت دوباره بر لبنان ارزیابی می کنند. درواقع این انفجار فرصتی برای دولت فرانسه بود تا با بهره برداری از آن برای فعال سازی نقش خود در پرونده لبنان وارد عمل شود.

انتهای پیام

کد خبر: 8928

https://uaekiosk.com/node/8928

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید