پاسپورت امارات در میان 15 پاسپورت قدرتمند دنیا قرار گرفت

براساس گزارشات منتشر شده، امارات بار دیگر رتبه خود را در شاخص پاسپورت هنلی ارتقا داده است و بالاترین جایگاه را در میان کشورهای منطقه به دست آورده است. این کشور که در رتبه 15 قرار دارد، دارای امتیاز 175 سفر بدون ویزا/ویزا در هنگام ورود است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، گزارش دیگری با نام "شاخص پاسپورت جهانی" که توسط "آرتون کپیتال" منتشر شد، این کشور را در اکتبر سال گذشته برای دستیابی به بالاترین امتیاز تحرک در رتبه اول جهانی قرار داد.

این کشور در سال گذشته با امتیاز 173 سفر بدون ویزا/ویزا در هنگام ورود در رتبه شانزدهم قرار گرفت. در سال 2020، امارات در رتبه هجدهم قرار گرفت.

این شاخص تمام پاسپورت‌های جهان را بر اساس تعداد مقاصدی که دارندگان آن‌ها می‌توانند بدون ویزای قبلی به آن‌ها دسترسی داشته باشند، رتبه‌بندی می‌کند.

امارات از کشورهایی مانند شیلی، بلغارستان، برزیل و اسرائیل بالاتر قرار گرفته است. ژاپن و سنگاپور پیشتاز در این شاخص هستند. دارندگان پاسپورت این دو کشور آسیایی اکنون می توانند به 192 مقصد در سراسر جهان بدون ویزا وارد شوند که 166 مقصد بیشتر از افغانستان است که در انتهای فهرست قرار دارد.

در سال 2006 یک فرد به طور متوسط   می توانست از 57 کشور بدون نیاز به دریافت ویزا از قبل بازدید کند که امروز، این تعداد به 107 افزایش یافته است، اما این افزایش کلی، نابرابری فزاینده بین کشورهای شمال جهانی و کشورهای جنوب جهانی را ایجاد می کند، به طوری که اتباع کشورهایی مانند سوئد و امریکا می توانند از بیش از 180 مقصد بدون ویزا بازدید کنند، در حالی که دارندگان گذرنامه از آنگولا، کامرون و لائوس می توانند تنها از حدود 50 مقصد بدون ویزا بازدید کنند.

در گزارش ایندکس به نقل از یک کارشناس آمده است که وضعیت سلامت و واکسیناسیون افراد به اندازه دسترسی بدون روادید پاسپورت آنها بر سفر تأثیرگذار است.

انتهای پیام

کد خبر: 8925

https://uaekiosk.com/node/8925

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید