مقاومت برج‌های امارات در برابر زلزله

مدیر اداره زلزله در مرکز ملی هواشناسی امارات، گفت: نیازی به ترس از زمین لرزه‌های منطقه جنوب ایران نیست، به ویژه اینکه منشأ آن خارج از امارات و ناشی از فعالیت در محدوده مرزهای صفحه عربی با صفحه اروپایی آسیایی است که در اثر حرکت گسل‌ها ایجاد می‌شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، مرکز ملی هواشناسی امارات به ساکنان این کشور اطمینان داد که تاثیر زمین‌لرزه‌هایی که اخیراً در جنوب ایران رخ داده‌اند، فراتر از احساس زمین‌لرزه نبوده، و این زلزله‌ها هیچ گونه خسارتی در امارات به جا نگذاشته‌اند؛ به دلیل این که طرح‌های ساختمان‌های داخل کشور امارات، مشمول قوانین ساختمانی مقاوم در برابر زلزله می‌باشند.

خمیس سیف الشامسی، مدیر اداره زلزله در مرکز ملی هواشناسی با بیان این که منطقه جنوب ایران طی دو هفته گذشته شاهد زمین لرزه‌های ممتد بوده است، تاکید کرد: نیازی به ترس از این زمین‌لرزه‌ها نیست، به ویژه اینکه منشأ آن خارج از امارات و ناشی از فعالیت در محدوده مرزهای صفحه عربی با صفحه اروپایی آسیایی است که در اثر حرکت گسل‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: این زمین‌لرزه‌ها اینجا تنها احساس می‌شود و هیچ گونه آسیب و خسارتی به ساختمان‌ها وارد نمی‌شود. کشور امارات فعالیت لرزه‌ای ندارد.

الشامسی به مردم اطمینان داد که امارات فعالیت لرزه‌ای قوی ندارد، اما در سواحل شرقی، به‌ویژه در منطقه دبا مصافي، فعالیت‌های خفیفی وجود دارد و شدت زمین‌لرزه‌ها معمولاً از ۳ درجه در مقیاس ریشتر بیشتر نمی‌شود.

الشامسی در توضیح توانایی‌های کشور امارات در رصد لرزه‌نگاری گفت: مرکز ملی هواشناسی دارای ۲۱ ایستگاه پایش لرزه نگاری و ۷۰ شبکه برای پایش زلزله است. این مرکز با شبکه بین‌المللی پایش لرزه‌نگاری و اکثر نقاط ارتباط دارد.

کد خبر: 9091

https://uaekiosk.com/node/9091

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید