برنامه‌ریزی دبی برای استفاده از پهپادها به‌منظور دستیابی به اهداف اقتصادی

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی اعلام کرد که به دنبال بررسی استفاده از پهپادها در بخش‌های بهداشت، امنیت، حمل و نقل و مواد غذایی است. این برنامه به دنبال تقویت موقعیت دبی به عنوان یکی از هوشمندترین شهرهای جهان و کاهش انتشار کربن تولید شده توسط حمل و نقل سنتی است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، یک منطقه آزمایشی منحصر به فرد در واحه سیلیکون دبی برای مبتکران و نهادهای مرتبط از امارات و خارج از کشور برای توسعه و آزمایش راه حل های جدید پهپادها و تبدیل آنها به خدمات موثری که زندگی مردم را بهبود می بخشد و به دستیابی به اهداف اقتصادی ملی کمک می کند، اختصاص داده می شود.

شرکت DHL که در حال حاضر از پهپادها برای حمل و نقل ویژه در مناطق خاصی در چین استفاده می کند، گفت که ابتکار جدید دبی این بخش را تقویت خواهد کرد.

در همین حال، وزارت سلامت ابوظبی در سپتامبر سال جاری اعلام کرد که از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای توزیع و انتقال تجهیزات پزشکی در بخش مراقبت های بهداشتی استفاده می کند.

پهپادها در زنجیره تامین برای انتقال ایمن لوازم پزشکی، دارو و واحدهای خون، واکسیناسیون و نمونه‌ها بین آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و بانک‌های خون واقع در اطراف شهر استفاده خواهند شد.

از آنجایی که فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به سرعت در حال افزایش است و استفاده از هواپیماهای خودمختار رایج تر می شود، نیاز به استراتژی هایی برای مدیریت ترافیک کارآمد در فضای هوایی شهری ضروری است.

یکی از بخش‌های خدماتی که انتظار می‌رود در آینده نزدیک از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند، صنعت تحویل مواد غذایی است که در سال گذشته با شروع پاندمی کرونا رشد چشمگیری داشته است.

فرآیند انبارداری، ذخیره سازی و توزیع نیز می تواند با بهره برداری از فناوری پهپاد کارآمد شود.

استفاده از پهپادها در سیستم حمل و نقل و تحویل در سراسر امارات، باعث افزایش کارایی، اثربخشی و ارزش زمان برای مشاغل می شود.

روش هایی که دبی به طور موثر از پهپادها استفاده کرده است:

ضدعفونی سازی: دبی از هواپیماهای بدون سرنشین برای ضدعفونی کردن مناطق عمومی در امارت در طول پاندمی استفاده کرد.

دستگیری متخلفان کرونایی: دبی از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی متخلفان از دستورالعمل های ایمنی و احتیاطی کرونا استفاده کرده است.

نظارت بر کمپ های صحرایی: پلیس شارجه از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر اینکه آیا بازدیدکنندگان صحرا از پروتکل های کرونا پیروی می کنند استفاده کرده است.

توزیع بذر: وزارت تغییر آب و هوا و محیط زیست امارات یک پروژه کاشت محلی با پهپاد انجام داده است.

دستگیری مجرمان: پلیس شارجه و دبی از پهپادها برای دستگیری مجرمان تحت تعقیب با استفاده از تشخیص چهره استفاده کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

کد خبر: 8872

https://uaekiosk.com/node/8872

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید