پیش‌بینی افزایش تقاضا برای املاک لوکس دبی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲

کارشناسان حوزه ملک اذعان دارند که بازار املاک لوکس دبی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به رشد خود ادامه خواهد داد؛ چراکه با پیش بینی نقل مکان چهار هزار سرمایه‌دار به دبی، موجودی محدود واحدهای مسکونی درجه یک، قادر به پاسخگویی به این تقاضای فزاینده خریداران خارجی نیست و املاک لوکس دبی سهم خود را از بازار دو برابر خواهد کرد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، متخصصان صنعت، تحلیلگران و کارشناسان بازار می‌گویند که تقاضا برای املاک برتر و فوق‌العاده در دبی از ابتدای سال رو به افزایش است، زیرا افراد دارای ارزش خالص بالا (HNWIs)، میلیونرها و کارآفرینان به دنبال نقل مکان یا خرید خانه ثانویه در دبی هستند.

با اشاره به گزارش اخیر، آنها گفتند که انتظار می‌رود ۴ هزار سرمایه‌دار با ارزش خالص بالا در سال جاری به امارات نقل مکان کنند، زیرا این کشور توانایی خود را در مدیریت همه‌گیری کووید-19 نشان داد، میزبان بسیار موفق اکسپو ۲۰۲۰ بود، اتصال بازرگانی در سطح عالی و ۱۰۰ درصد مالکیت خارجی برای شرکت‌ها فراهم کرد، و در آخر طیف وسیعی از اصلاحات ویزا را معرفی نمود.

آنها همچنین گفتند که درگیری روسیه و اوکراین نیز نقدینگی و سرمایه‌گذاری را از مناطق آسیب دیده به دبی می‌کشد.

پراتیوشا گوراپو، رئیس بخش تحقیقات و مشاوره در شرکت مشاوره املاک کور (Core)، گفت که بازار مسکونی لوکس و فوق‌العاده در مقایسه با بخش مقرون‌به‌صرفه و متوسط  در طول سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ نسبتاً انعطاف‌پذیر بوده است.

گوراپو گفت: "ما از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی در تقاضا برای املاک مسکونی لوکس مشاهده کرده‌ایم. در واقع، سال ۲۰۲۱ شاهد بالاترین معاملات بازار ثانویه بالای ۱۰ میلیون درهم در دهه گذشته بود که پالم جمیرا نزدیک به ۳۵ درصد از این معاملات را به خود اختصاص داد."

او گفت: "این روند تقاضای قوی برای منازل مسکونی پرطرفدار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ادامه دارد و حجم معاملات اصلی بالای ۱۰ میلیون درهم ۱۴۰.۲ درصد بیشتر از سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۱ است."

وی در توضیح بیشتر گفت که حدود ۴۸۳ معامله بالای ۱۰ میلیون درهم در سه ماهه ژانویه تا مارس امسال در مقایسه با ۲۰۱ میلیون درهم در سه ماهه مشابه سال گذشته امضا شده است.

گوراپو به خلیج تایمز گفت: "معاملات ویلا از آپارتمان‌ها فراتر رفت زیرا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۰۵ ویلا و ۱۷۸ آپارتمان فروخته شد، در حالی که در سه ماهه مشابه سال گذشته ۱۵۰ ویلا و ۵۱ آپارتمان فروخته شد، چرا که تقاضا برای بازار لوکس ناشی از ورود سرمایه‌گذاران خارجی بالا رفته است."

بر اساس گزارش سه ماهه اول کور، در حالی که قیمت‌های اصلی مسکونی نزدیک به قیمت‌های سال ۲۰۱۴ است، بسیاری از خریداران تا حد زیادی نسبت به قیمت‌گذاری تاریخی بی‌اعتقاد هستند، و قیمت املاک لوکس ساحلی دبی را در مقایسه با اکثر شهرهای جهان دارای قیمت رقابتی می‌دانند."

کارشناسان می‌گویند که انتظار می‌رود بازار املاک لوکس امسال به دلیل هجوم سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این بخش، سهم خود را دو برابر کند.

طبق گزارش کور، برای ارائه چشم‌انداز، معاملات بالای ۱۰ میلیون درهم تنها ۳.۳ درصد از کل معاملات بازار ثانویه و ۱.۴ درصد از کل معاملات بازار خارج از برنامه را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ تشکیل می‌دهند.

عمران شیخ، بنیانگذار و مدیر عامل بلک‌اوک ریئل استیت، گفت که املاک پرفروش و فوق‌العاده به دلیل افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی، آینده خوبی دارند.

او گفت: "ما شاهد تقاضای قوی هستیم و روند آن با افزایش سطح شهر و ورود سرمایه‌داران با ارزش خالص بالا به منطقه ادامه خواهد یافت. از آنجایی که عرضه املاک با کیفیت خوب، با طراحی خوب و مدرن محدود است، تقاضا از عرضه پیشی خواهد گرفت."

انتهای پیام

برچسب‌ها

کد خبر: 9084

https://uaekiosk.com/node/9084

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید