افزایش حقوق شرکت‌های اماراتی به دنبال افزایش تورم!

به دنبال افزایش چشمگیر تورم در سطح جهانی، شرکت‌ها درست مانند بانک‌های مرکزی، تحت فشار قرار می‌گیرند تا گام‌های فوری برای کاهش تاثیر آن بردارند در همین راستا و بر اساس یک نظرسنجی، ۷۴ درصد شرکت‌ها در امارات تحت فشار بازار کار پس از همه‌گیری هستند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، بر اساس یک نظرسنجی، ۷۴ درصد شرکت‌ها در امارات تحت فشار بازار کار پس از همه‌گیری هستند، جایی که بسته‌های حقوقی قبلی برای استعدادهای جدید جذاب نیست.

رابرت ریشتر، رئیس بخش داده‌های تجاری برای راه‌حل‌های سرمایه انسانی در خاورمیانه در آون (Aon) گفت: "به منظور مقابله با چالش‌هایی که در وضعیت کنونی با آن مواجه هستیم، نیاز به بازنگری در حقوق کارکنان برای اطمینان از جذب استعدادهای جدید و حفظ نیروی کار فعلی‌شان افزایش می‌یابد."

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به نیمی (۴۹ درصد) از شرکت‌هایی که بازنگری سالانه حقوق و دستمزد را انجام داده‌اند، بودجه‌ای را برای حقوق بالاتر در نظر گرفته‌اند.

این نظرسنجی اضافه کرد که ۱۴ درصد از شرکت‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی برای بررسی حقوق میان‌سال هستند. از این تعداد، ۲۱ درصد افزایش ۵ تا ۸ درصدی را در نظر دارند، در حالی که ۲۴ درصد افزایش بودجه‌ای بیش از ۹ درصد را مد نظر گرفته‌اند. اکثریت (۴۲ درصد) شرکت‌ها به دنبال افزایش ۵-۶ درصدی در سال ۲۰۲۲ هستند.

برای سال ۲۰۲۳، ۳۵ درصد شرکت‌ها به دنبال افزایش ۲-۴ درصدی در حقوق خود هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که به طور متوسط، بودجه‌های اختصاص یافته برای افزایشِ حقوق مدیران پایین و میان‌رده در مقایسه با مدیران ارشد بیشتر است. 

شرکت‌ها می‌گویند که دو دلیل کلیدی برای انجام بازنگری حقوق، حفظ فضای رقابتی (۳۵ درصد) و حفظ کارکنان (۲۷ درصد) است.

 پانزده درصد از شرکت‌ها گفتند که افزایش حقوق ضروری است زیرا حقوق‌ها کمتر از نرخ بازار است، در حالی که ۲۳ درصد گفتند که افزایش دستمزد برای همگام شدن با افزایش تورم مهم است.

ریشتر گفت: "ما از این بینشی که داده‌ها به ما می‌دهد برای ارائه مشاوره و راه‌حل‌ها به کارفرمایان مجموعه‌ای از صنایع استفاده می‌کنیم، که به آنها اطمینان لازم را برای تصمیم‌گیری بهتر برای محافظت و رشد کسب‌وکارشان می‌دهد. این گزارش آخرین حقایق و ارقام را برای مذاکرات حقوق آتی در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد."

انتهای پیام

کد خبر: 9081

https://uaekiosk.com/node/9081

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید