دو برابر شدن تعداد دوچرخه‌ها و ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در دبی

با افزایش محبوبیت دوچرخه‌سواری میان ساکنین امارات، شرکت Careem تعداد دوچرخه‌های کرایه‌ای مورد ارائه‌ی خود را دو برابر می‌کند. با این حساب تعداد دوچرخه‌ها و ایستگاه‌ها را به ترتیب به 1750 و 175 دستگاه خواهد رساند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، خدمات کرایه دوچرخه در دبی تعداد دوچرخه‌ها و ایستگاه‌ها را دو برابر خواهد کرد و به ترتیب به 1750 و 175 دستگاه خواهد رساند. اداره راه‌ها و حمل‌ونقل (RTA) و کاریم (Careem) راه‌اندازی فاز دو این سرویس را اعلام کرده‌اند، که آن را به اولین ابتکار دوچرخه‌های اشتراکی و ایستگاهی کاملاً با پدال در جهان تبدیل می‌کند.

در فاز دوم 950 دوچرخه الکترونیکی با پدال (دوچرخه هایی که با پدال و انرژی جنبشی کار می‌کنند) و 95 ایستگاه اضافه می‌شود. دبی قصد دارد 3500 دوچرخه را در 350 ایستگاه در سراسر امارت مستقر کند.

ایستگاه‌های جدید در مناطق کلیدی در سراسر دبی معرفی خواهند شد: ساحل جمیرا، الصفا، کانال دبی، دبی مارینا، الممزر، السطوه، جمیرا 1، الخوانیج، الجفلیا، خلیج تجاری، اینترنت سیتی، و برج های دریاچه های جمیرا. در آینده، ایستگاه‌های بیشتری در مناطق مختلف اضافه خواهند شد. قابل ذکر است که این دوچرخه‌ها تا فوریه 2022، 1.592 میلیون سفر داشتند.

یک ماه پیش مسیر دوچرخه‌سواری 16 کیلومتری جدیدی در دبی باز شد که به شدت توجه مردم را به خود جلب کرده است. این مسیر از الصفوح تا کایت بیچ، جمیرا بیچ کشیده شده و به مسیر دبی کانال که از قبل وجود داشت می‌پیوندد.

شرکت کریم علت افزایش تعداد دوچرخه‌های کرایه‌ای خود را میزان شگفت‌انگیز و بسیار بالای تقاضا برای این وسیله‌ی نقلیه‌ی کوچک عنوان کرده است. به گفته‌ی شرکت روز به روز مردم تمایل بیشتری به رفت و آمد با دوچرخه پیدا می‌کنند.

دوچرخه‌های کریم را می‌توانید از طریق اپلیکیشن به قیمت روزانه 20 درهم، هفتگی 50 درهم و ماهانه 75 درهم کرایه کنید. در صورت تمایل هم می‌توانید 420 درهم بپردازید و اجازه‌ی استفاده‌ی سالانه بگیرید. البته باید پس از هر بار استفاده حتما دوچرخه را در ایستگاه‌های در نظر گرفته شده بگذارید.

حداکثر سرعت خطوط دوچرخه‌سواری در دبی به طور استاندارد 30 کیلومتر بر ساعت است ولی خطوطی که مسیر عابرین پیاده نیز هستند محدودیت سرعت 20 کیلومتر بر ساعتی دارند. مسیر‌های دوچرخه‌سواری حرفه‌ای مانند مسیر موجود در القدرة محدودیت سرعت ندارند. قانون دوچرخه‌سواران را از استفاده از جاده‌هایی که سرعت حرکت در آن‌ها 60 کیلومتر بر ساعت یا بالاتر است منع می‌کند.

کسانی که دوچرخه کرایه می‌کنند باید کلاه ایمنی شخصی خود را به همراه بیاورند و در تمام مدت دوچرخه‌سواری آن را بر سر داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر: 9014

https://uaekiosk.com/node/9014

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید