توزیع بیش از 10 میلیون وعده‌ی غذایی توسط بانک غذای امارات در سال 2021

به ابتکار شیخه هند بنت مکتوم بن جمعه آل مکتوم، همسر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و رئیس هیئت امنای بانک غذای امارات متحده عربی، این بانک در سال 2021 بیش از 10 میلیون وعده غذایی بین نیازمندان توزیع کرد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) به نقل از خبرگزاری وام امارات، این ابتکار خیریه که برای توزیع غذای مازاد به نیازمندان راه اندازی شد، سال گذشته در مجموع 30 موافقت نامه با مقامات و مؤسسات امضا کرد تا توزیع ایمن مواد غذایی مازاد را برای ذینفعان در امارت تسهیل کند. بانک همچنین چندین حمایت مالی از مؤسسات بزرگ در کشور جذب کرده است.

داوود الحجری نایب رئیس هیئت امنای بانک غذای امارات متحده عربی و مدیرکل شهرداری دبی، گفت: بانک غذای امارات متحده عربی تحت دستورات و چشم انداز خانم هند مکتوم بن جمعه آل مکتوم برای ترویج فعالیت می کند.

الحجری گفت که بانک غذای امارات متحده عربی به دنبال این است که برای همه شهروندان و ساکنان این فرصت را فراهم کند تا در این طرح مشارکت داشته باشند و همچنین در تحقق اهداف سیاست امنیت غذایی که هدف آن کاهش هدر رفت مواد غذایی با بهره مندی از مواد غذایی مازاد است، مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته، بانک غذای امارات متحده عربی بیش از 37.5 میلیون وعده غذایی توزیع کرده و 125 تفاهم نامه امضا کرده است.

وی تصریح کرد: 32 تن بسته غذایی که معادل 32 هزار وعده غذایی است با همکاری هلال احمر امارات به سنگال و فیلیپین اهدا شد. بانک غذای امارات متحده عربی همچنین 104 یخچال را در مناطق مختلف در سراسر کشور برای جمع آوری کمک های مالی فردی و تسهیل دسترسی افراد نیازمند به غذا راه اندازی کرده است. در مجموع 1550 تن غذای اهدایی به یخچال ها فقط در دبی توزیع شد.

کمک های بانک غذای امارات متحده عربی به عنوان بخشی از فعالیت های خود، بانک غذای امارات متحده عربی در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی کمک های بشردوستانه و توسعه دبی شرکت کرد و چندین برنامه آموزشی برای داوطلبان در زمینه ذخیره سازی و بسته بندی مواد غذایی مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط بانک ترتیب داد. بانک همچنین کارگاه‌های آشپزی زنده را برای برخی مدارس و ادارات دولتی دبی به صورت مجازی برگزار کرد.

بانک غذای امارات 51 رویداد و کارگاه آموزشی در سال 2021 ترتیب داد و در بسیاری از مناسبت های جهانی و بشردوستانه از جمله روز جهانی مدارا، روز جهانی غذا، روز زن اماراتی، روز جهانی بشردوستانه و روز جهانی خیریه شرکت کرد.

با همکاری انجمن دوستان بیماران سرطانی، بانک غذای امارات متحده عربی کمک های غذایی را به بیماران سرطانی واجد شرایط و خانواده های آنها تسهیل کرد. همچنین چندین طرح اجتماعی برای کودکان مصمم انجام داد.

مشخصات نگهداری مواد غذایی هر غذایی که به بانک غذای امارات متحده عربی اهدا می شود در ظروف خاصی که در دمای خاصی تنظیم شده اند برای جلوگیری از آلودگی نگهداری می شود. ظرفیت هر کانتینر 34000 کیلوگرم است و مجهز به دستگاه خنک کننده حرارتی و دیواره های ضخیم برای عایق کاری می باشد.

اقلام غذایی دریافتی بانک باید در مدت اعتبار خود باشد. دپارتمان ایمنی غذا در شهرداری دبی بررسی هایی را برای اطمینان از ایمن بودن غذا برای توزیع بین ذینفعان انجام می دهد. غذاهایی که الزامات ایمنی و بهداشت مواد غذایی را برآورده نمی کنند، مستثنی هستند.

کمک‌های غذایی به سایت بانک غذای امارات متحده عربی تحویل داده می‌شود و سپس در خودروهای اختصاصی بین مؤسسات خیریه توزیع می‌شود تا اطمینان حاصل شود که غذا در طول حمل و نقل ایمن نگه داشته می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 8961

https://uaekiosk.com/node/8961

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید