دانستنی‌ها درباره لیگ برتر فوتبال امارات؛ دلیل محبوبیت تیم شباب الاهلی بین ایرانیان چیست؟

لیگ برتر فوتبال امارات به نام لیگ انوک نیز شناخته می‌شود که به دلیل حامی مالی لیگ، این نام بر آن نهاده شده است. لیگ برتر فوتبال امارات در سال 1973 در کشور امارات متحده عربی بنیانگذاری شد و در حال حاضر باشگاه های فوتبال امارات 14 باشگاه می باشند که در این گزارش با آن ها آشنا خواهید شد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات) ، مسابقات فوتبال امارات در سطح یک توسط 14 تیم برگزار می‌شود که بسیاری از این باشگاه‌ها در سطح بالایی قرار دارند. از جام های داخلی این لیگ می توان به جام رئیس دولت امارات، سوپر جام فوتبال امارات و جام اتصالات امارات اشاره کرد که باشگاه های فوتبال امارات می توانند هر کدام از این جام ها را به دست آورند.

همانطور که اشاره شد تعداد باشگاه های فوتبال امارات 14 تیم می باشند که در لیگ برتر امارات متحده عربی با یکدیگر مسابقه می دهند. اگر بخواهیم تازه ترین باشگاه های فوتبال امارات را که در سال 2019-2020 در لیگ برتر امارات حضور داشته اند را معرفی کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تیم العین یکی از باشگاه های فوتبال امارات است که شهر خانگی این تیم، شهر العین می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه هزاع بن زاید نام دارد.
  • تیم الجزیره که شهر خانگی این تیم ، شهر ابوظبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه محمد بن زاید نام دارد.
  • تیم شباب الاهلی که شهر خانگی این تیم، شهر دبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه آل راشد نام دارد.
  • تیم عجمان که شهر خانگی این تیم، شهر عجمان می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه عجمان نام دارد.
  • تیم الوصل که شهر خانگی این تیم، شهر دبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه زعبیل نام دارد.
  • تیم النصر که شهر خانگی این تیم، شهر دبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه آل مکتوم نام دارد.
  • تیم حتا که شهر خانگی این تیم، شهر حتا می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه حمدان بن راشد نام دارد.
  • تیم الظفره که شهر خانگی این تیم، شهر مدینه زاید می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه الظرفه نام دارد.
  • تیم الوحده که شهر خانگی این تیم، شهر ابوظبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه آل نهیان نام دارد.
  • تیم بنی یاس که شهر خانگی این تیم، شهر ابوظبی می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه بنی یاس نام دارد.
  • تیم الفجیره که شهر خانگی این تیم، شهر فجیره می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه فجیره نام دارد.
  • تیم الشارجه که شهر خانگی این تیم، شهر شارجه می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه الشارجه نام دارد.
  • تیم کلباء که شهر خانگی این تیم، شهر کلباء می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه اتحاد کلباء نام دارد.
  • تیم الخلیج خور فکان که شهر خانگی این تیم، شهر خور فکان می باشد و ورزشگاه اختصاصی آن ورزشگاه صقر بن  محمد القاسمی نام دارد.

باشگاه های فوتبال امارات

این تیم ها جزء بهترین باشگاه های فوتبال امارات به شمار می روند که در لیگ برتر امارات متحده عربی با یکدیگر مسابقه می دهند و در پایان فصل دو تیم آخر لیگ برتر به دسته ی اول و دو تیم برتر لیگ دسته اول به لیگ برتر خواهند آمد.

در بین تیم های نام برده شده در لیگ برتر امارات متحده عربی، تیم العین پر افتخارترین تیم در بین باشگاه های فوتبال امارات است که دارای 13 عنوان قهرمانی می باشد. فوتبال دوستان بسیاری در کشور امارات متحده عربی، طرفدار این تیم هستند.

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، یکی از بهترین تیم های عضو باشگاه های فوتبال امارات، تیم باشگاهی شباب الاهلی است که در شهر دبی قرار دارد. این تیم یکی از پرطرفدارترین و پولدارترین باشگاه های فوتبال امارات به حساب می آید که حمدان بن محمد آل مکتوم مالک این باشگاه می باشد. در حقیقت مالک باشگاه شباب الاهلی ولیعهد شهر دبی می باشد. این تیم در واقع در سال 2017 از ادغام باشگاه الشباب و باشگاه دبی به وجود آمده است به همین سبب نام جدید شباب الاهلی روی آن قرار داده شده است. از لقب های معروف این تیم می توان به شوالیه های قرمز یا النیران الحمر اشاره کرد که طرفداران این تیم از آن یاد می کنند. این تیم دو رنگ لباس را برای خود انتخاب کرده است که رنگ لباس اول آن ها قرمز و رنگ لباس دوم آن ها مشکی می باشد. به دلیل رنگ لباس قرمز آن ها است که به این تیم لقب شوالیه های قرمز داده شده است.

بازیکنان ایرانی زیادی در طول این سال ها به باشگاه های فوتبال امارات و تیم شباب الاهلی رفته اند به همین سبب ایرانیان زیادی در دبی طرفدار این تیم لیگ برتری امارات متحده عربی می باشند. از معروف ترین بازیکنان ایرانی می توان به حسن روشن، فرهاد مجیدی، مهرداد معدنچی، میلاد میداوودی، علی کریمی، هاشم حیدری، حسن نظری، احمد نوراللهی، جواد کاظمیان و مهدی قائدی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 8787

https://uaekiosk.com/node/8787

میانگین: 5 (2 votes)

افزودن دیدگاه جدید