سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در بخش‌های اقتصاد، آموزش و کشاورزی افغانستان

به دنبال درخواست کمک دولت طالبان از کشور امارات برای جلوگیری از فقر و گرسنگی در افغانستان، امارات متحده عربی اعلام کرد که در بخش‌های اقتصاد، معارف (آموزش و پرورش) و زراعت (کشاورزی) در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) ، سایت رادیو بین المللی فرانسه اعلام کرد: علی محمد بن حماد الشامسی، وزیر اداره‌ فدرال هویت، تابعیت، گمرکات و امنیت بنادر امارات متحده‌ عربی، به تازگی در سفری به کابل با مقام‌های دولت طالبان دیدار کرد و وعده کمک و سرمایه‌گذاری داد.

حماد الشامسی گفت: «ما بخاطر بهبود وضعیت مردم افغانستان به کمک‌ها ادامه می‌دهیم. امارات متحده عربی برای سرمایه گذاری در بخش‌های تجارت، تقویت اقتصاد، ایجاد بنادر خشکه در هلمند و کندهار و پروژه‌های بنیادی خط ریل و برق آفتابی علاقه‌مند و آماده سرمایه‌گذاری می‌باشد.»

او ادامه داد: «ما می‌خواهیم روابط میان امارات متحده عربی و امارت اسلامی افغانستان، همه جانبه و هرچه بیشتر تقویت یابد.»

براساس توییت سخنگویان دولت طالبان، ملا محمد حسن آخند، نخست وزیر دولت طالبان در این دیدار گفت که روابط میان کابل – ابوظبی هرچه بیشتر تقویت خواهد شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر دولت طالبان نیز در این دیدار اظهار کرد: «ما می‌خواهیم امارات متحده عربی بخاطر جلوگیری از فقر، در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی افغانستان کمک و همکاری نماید.»

ملا عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان در این دیدار تصریح کرد: «امارت اسلامی متعهد به ایجاد روابط عمیق و دوامدار با امارات متحده عربی است؛ از سرمایه‌گذاری امارات متحده در بخش‌های زراعت، خط ریل، برق آفتابی و سایر بخش‌ها استقبال و حمایت می‌کند و متعهد به همکاری و تامین امنیت در هر بخش می‌باشد.»

او تاکید کرد که سیاست دولت طالبان روشن است و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان علیه سایر کشورها وجود نخواهد داشت.

امارات متحده عربی در شرایطی از سرمایه‌گذاری در افغانستان به دولت طالبان نوید داده است که در این روزها میزان همه‌گیری فقر، گرسنگی و بیکاری در افغانستان شدیداً افزایش یافته است.

اداره‌ حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یک روز پیش (۲۸ دسامبر) اعلام کرد که بدون اقدام فوری، ممکن است که بیش از یک میلیون کودک در سال آینده به دلیل سوءتغذیۀ شدید در افغانستان جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

کد خبر: 8910

https://uaekiosk.com/node/8910

میانگین: 5 (2 votes)

افزودن دیدگاه جدید