پرواز از دبی تا پکن تنها در یک ساعت!

یک استارتاپ چینی در حوزه حمل و نقل فضایی که در سال 2018 تاسیس شده است، به دنبال راه‌اندازی پروازهای زیرمداری با موشک بالدار است که می‌تواند فاصله 6000 کیلومتری بین دبی تا پکن را به جای هشت ساعت، تنها در یک ساعت طی کند و مسافران را به مقصد برساند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، دفتر رسانه ای دولت دبی در توییتی مقاله ای را منتشر کرد که در آن برنامه های حمل و نقل فضایی برای “انقلاب در پروازهای زیر مداری و رقابت مستقیم با خطوط هوایی با ارائه سفرهای فوق سریع به فضا” گزارش شده است.

یک ویدیو در وب سایت این شرکت نشان می دهد که مسیر 6000 کیلومتری بین پکن و دبی که هم اکنون 8 ساعت به درازا می‌کشد، می‌تواند طی 60 دقیقه انجام شود.

این ویدیو نشان می‌دهد که مسافران در حال اسکن کارت پرواز خود در بندری در پکن هستند، سپس مهماندار آنها را به پرواز زیرمداری می‌برد. این فضاپیما در موقعیتی افقی قرار دارد که مسافران سوار آن می شوند. پس از اتمام سوار شدن و سپس موقعیت بلند شدن عمودی را قبل از پرتاب به فضا با کمک موشک به خود می گیرد.

این فضاپیما تا لبه فضا پرتاب می شود، حتی زمانی که مسافران همان کاری را که در یک پرواز معمولی انجام می دهند پیش می‌گیرند. سپس این ویدئو نزدیک شدن پرواز به حریم هوایی دبی را با برج خلیفه و خط افق امارات نشان می دهد. سپس فضاپیما به صورت عمودی در یک بندر فرود می آید. با پیاده شدن مسافران و رفتن به بندر، پرواز یک بار دیگر احتمالا به مقصد دیگری انجام می شود.

این شرکت در حال توسعه یک موشک بالدار برای حمل و نقل نقطه به نقطه با سرعت بالا است. این کار می تواند هزینه کمتری نسبت به موشک هایی که ماهواره حمل می کنند و سریعتر از هواپیماهای سنتی هستند، باشد.

در این گزارش آمده است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی آزمایش‌های زمینی تا سال 2023 "با اولین پرواز در سال 2024 و یک پرواز خدمه در سال 2025" است.

در گزارش آمده است: "یک پرواز آزمایشی وسیله نقلیه فضایی سرنشین دار جهانی تا سال 2030 برنامه ریزی شده است".

انتهای پیام

کد خبر: 8996

https://uaekiosk.com/node/8996

میانگین: 4 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید