تاسیس صندوق دو میلیارد درهمی بازارساز در بورس اوراق بهادار دبی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، دستوری برای تاسیس صندوقی به ارزش دو میلیارد درهم برای تقویت بازار بورس اوراق بهادار دبی صادر کرد، همچنین با بودجه‌ای یک میلیارد درهمی، شرکت های تکنولوژی برای ورود به بازار سهام محلی دبی تشویق می‌شوند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، با دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، مقرر شد تا صندوقی به ارزش دو میلیارد درهم برای تقویت بازار بورس اوراق بهادار دبی راه‌اندازی شود.

نخست وزیر امارات که بر بازار سهام امارت نظارت دارد، گفته است دبی همچنین یک میلیارد درهم بودجه دریافت کرده تا شرکت های تکنولوژی را به ورود به بازار سهام محلی تشویق کند.

وی گفت: یک کمیته ناظر بر توسعه بازار هدف توسعه مالی بازار به سه تریلیون درهم را تایید می‌کند و 10 شرکت دولتی و نیمه دولتی سهام خود را از طریق بازار مالی دبی عرضه خواهند کرد.

حاکم دبی اعلام کرد: کمیته نظارت بر بازار و مکان‌های ویژه برای بازارهای سرمایه در امارت شکل گرفته است.

در بازار مالی دبی، سهام شرکت‌های سهامی عام ، اوراق قرضه دولتی، اوراق قرضه منتشرشده توسط شرکت‌ها و اوراق اسلامی صکوک معامله می‌شود و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ازجمله صندوق‌های مشاع در این بازار مجاز است.

انتهای پیام

 

کد خبر: 8831

https://uaekiosk.com/node/8831

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید