مترو دبی تا ۲۰ کیلومتر و ۱۱ ایستگاه گسترش می‌یابد

برنامه‌های توسعه مترو دبی در حالی برگزار می‌شود که دبی خود را برای ورود گردشگران برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند و ساخت بیش از ۲۰ کیلومتر مسیر می‌تواند نحوه رفت و آمد ساکنان و بازدیدکنندگان را کاملاً متحول کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، برنامه‌های توسعه مترو دبی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود زیرا اداره راه و ترابری این منطقه (RTA) به دنبال گسترش قابل توجه شبکه است.

همه ساکنان دبی می دانند منتظر ماندن برای گرفتن تاکسی یا مواجهه با صف‌های ترافیکی سنگین چه حسی دارد، اما اگر برنامه‌های ۱۱ ایستگاه مترو جدید اجرا شود، این حس ناخوشایند دیگر وجود نخواهد داشت و ساخت بیش از ۲۰ کیلومتر مسیر می‌توان نحوه رفت و آمد ساکنان و بازدیدکنندگان را کاملاً متحول کند.

گسترش خط سبز پیشنهادی مهم‌ترین افزوده خواهد بود. به نظر می‌رسد برنامه‌های توسعه با طرح‌هایی که تقریباً یک دهه پیش ترسیم شده بود مطابقت دارد و طبق اطلاعیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شده است، پس از آن در آکادمیک سیتی خاتمه می‌یابد.

خط قرمز همچنین به نظر می‌رسد برای تقویت، ۳.۵ کیلومتر اضافه شود.

سیستم حمل و نقل چگونه شهر را تغییر داده است؟

اولین قطارهای متروی دبی از بندر نخیل و ایستگاه برج در ۹ سپتامبر ۲۰۰۹ به راه افتادند.

هنگامی که آنها به سمت راشدیه می‌رفتند، تاریخ به ثبت رسید زیرا مترو به اولین شبکه قطار شهری در شبه جزیره عربستان تبدیل شد.

پس از شروع ساخت و ساز در سال ۲۰۰۶، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها تنها دو سال بعد اجرا شد.

بیش از یک دهه پس از راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۹، واگن‌های بدون راننده دبی شهر را متحول کرده و فشار شبکه جاده‌ها را کاهش داده‌اند.

آر.تی.ای در سالگرد ۱۰ سالگی خود گفت که مترو روزانه به «حدود ۶۵۰ هزار» مسافر خدمات رسانی می‌کند.

آیا گسترش مترو دبی بر ترافیک جام جهانی تأثیر خواهد گذاشت؟

این مناقصه با پیمانکاران در حالی برگزار می‌شود که دبی خود را برای ورود گردشگران برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

انتظار می‌رود که با میزبانی قطر، عاشقان فوتبال در خیابان‌ها سرازیر شوند - به این معنی که تقاضا برای تاکسی می‌تواند بیشتر از همیشه باشد.

اما برنامه‌های توسعه مترو دبی بسیار در مرحله ابتدایی خود هستند، بنابراین هیچ تاثیری بر ترافیک جام جهانی نخواهد داشت.

واکنش ساکنان چگونه خواهد بود؟

طبعاً طرح‌های توسعه مترو بدون شک در سراسر دبی مورد استقبال قرار خواهند گرفت، زیرا می توانند فشار بر جاده ها را کاهش دهند.

گسترش ۱۵ کیلومتری شش ایستگاه قبل از اکسپو ۲۰۲۰ به عنوان عامل اصلی موفقیت نمایشگاه جهانی در نظر گرفته شد و صدها هزار بازدید کننده را به آنجا منتقل کرد و همچنین انتظار می‌رود جمعیت ۳.۵ میلیونی دبی تا سال ۲۰۴۰ به ۵.۸ میلیون نفر برسد.

افزوده‌های جدید حمل و نقل عمومی دبی می‌تواند برای مدیریت این جمعیت بسیار مهم باشد.

انتهای پیام

کد خبر: 9119

https://uaekiosk.com/node/9119

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید