ماموریت تاریخی فضانورد اماراتی؛ اولین پیاده‌روی یک عرب در فضا

فضانورد اماراتی
بر اساس اعلام مرکز فضایی محمد بن راشد، سلطان النیادی فضانورد اماراتی به عنوان اولین فضانورد از جهان عرب در حال آماده شدن برای یک ماموریت تاریخی برای قدم زدن در فضا خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در 28 آوریل است.

به گزارش کیوسک امارات، مرکز فضایی محمد بن راشد توضیح داد که فضانوردانی که برای انجام ماموریت پیاده‌روی فضایی انتخاب می‌شوند، بر اساس مهارت‌ها، تجربه و توانایی‌شان برای انطباق با محیط دشوار فضا و همچنین نیاز به نشان دادن شایستگی استثنایی در زمینه‌های مختلف، تحت یک فرآیند گزینش دقیق در زمینه‌هایی مانند مهندسی، رباتیک و سیستم‌های پشتیبانی از زندگی، علاوه بر آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری ذهنی قرار می‌گیرند.

پیاده‌روی فضایی که به عنوان فعالیت خارج از خودرو (EVA) نیز شناخته می‌شود، برای حفظ و توسعه قابلیت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی ضروری است و به فضانوردان امکان انجام وظایف مختلف مانند نگهداری و تعمیر سیستم‌های اولیه ایستگاه فضایی بین‌المللی، نصب دستگاه‌های فناوری جدید و مونتاژ و بازسازی واحدهای ایستگاه را می‌دهد.

با توجه به مخاطرات زیاد مرتبط با ماموریت‌های پیاده‌روی فضایی، تنها فضانوردان واجد شرایط برای انجام این کار انتخاب می شوند. این فرآیند نه تنها از نظر فیزیکی چالش‌برانگیز است. فضانوردان نه تنها لباس‌های فشاری می‌پوشند، بلکه به توانایی‌های ذهنی بالایی نیز نیاز دارند، زیرا فضانوردان باید تمرکز خود را بر روی وظایفی که در دست دارند، حفظ ایمنی خود و همچنین تعامل با خدمه در ایستگاه و تیم مرکز کنترل ماموریت روی زمین را ترکیب کنند.

مرکز فضایی محمد بن راشد اعلام کرد که سلطان النیادی بیش از 55 ساعت در آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس تحت آموزش فشرده قرار گرفت تا برای ماموریت‌های پیاده‌روی فضایی آماده شود.

النیادی در طول مدت حضور خود در آزمایشگاه شناوری خنثی، نه دوره آموزشی را پشت سر گذاشت که هر دوره حدود شش ساعت به طول انجامید و در آنجا برای شبیه سازی پیاده‌روی فضایی زیر آب با استفاده از مدل کامل ایستگاه فضایی بین المللی آموزش دید.

پیاده‌روی فضایی که امسال پنجمین دور خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی است، از اهمیت بالایی برخوردار است و سلطان النیادی، فضانورد به همراه استفان بوون، فضانورد ناسا، تعدادی از وظایف ضروری را انجام خواهند داد.

انتظار می‌رود که زمان خارج از وسیله نقلیه حدود 6.5 ساعت طول بکشد، که این فرصت منحصر به فرد را برای دو فضانورد فراهم می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محیط فضا کسب کنند، در حالی که در تعمیر و نگهداری و نوسازی ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می کنند. در حالی که پیاده‌روی فضایی تنها فرصتی برای نمایش مهارت‌های فردی هر فضانورد است، این ماموریت همچنین نمونه‌ای ملموس از اهمیت همکاری بین‌المللی در پیشبرد اکتشافات فضایی انسانی است.

انتهای پیام


Source URL: https://www.uaekiosk.com/news/9160/historic-mission-emirati-astronaut-first-walk-arab-space