برای نخستین بار در دنیا؛ جایگزینی چهره مسافران با کارت پرواز در فرودگاه بین المللی ابوظبی

فرودگاه ابوظبی
مدیرعامل فرودگاه‌های ابوظبی، اعلام کرد: با تکمیل پروژه سنجش بیومتری، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی اولین فرودگاه جهان خواهد بود که در آن از سنجش بیومتری در تمام جایگاه‌های بازرسی استفاده می‌شود و طرح استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش نیاز به کارت پرواز وارد مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش کیوسک امارات، دنیایی را تصور کنید که هنگام سفر دیگر لازم نباشد صف بایستید و کیفتان را برای پیدا کردن کارت پرواز زیرورو کنید. این امکان به‌زودی در امارات متحده عربی فراهم می‌شود.

یک شرکت فناوری مستقر در ابوظبی یک طرح یک‌ساله بیومتری (بررسی ویژگی‌های زیست‌شناختی مانند اثر انگشت و اسکن چشم) را آغاز کرده است.

شرکت نکست‌۵۰ (NEXT50) برای صرفه‌جویی در وقت و کاهش دردسر مسافران، از روش‌ها و راهکارهای نوآورانه بیومتری در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی استفاده می‌کند.

طرح آزمایشی استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش نیاز به کارت پرواز از هفته جاری اجرا می‌شود.

این فناوری جدید در تمام جایگاه‌های تحویل چمدان، گیشه‌های الکترونیکی بررسی گذرنامه و گیت‌های پرواز کاربرد دارد و دوربین‌های بیومتری برای تشخیص هویت مسافران در سراسر فرودگاه نصب می‌شود.

به گفته جمال سالم الظاهری، مدیرعامل فرودگاه‌های ابوظبی، با تکمیل این پروژه، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی اولین فرودگاه جهان خواهد بود که در آن از سنجش بیومتری در تمام جایگاه‌های بررسی و بازرسی استفاده می‌شود.

این روش علاوه بر اینکه مدت انتظار در فرودگاه را کوتاه‌تر می‌کند، بهداشتی‌تر است. مسافران به‌جای مدارک، فقط کافی است چهره‌شان را نشان بدهند تا از ایستگاه‌های بازرسی فرودگاه عبور کنند.

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی با استفاده از نوآوری و فناوری، آینده تجربه سفر هوایی در فرودگاه را متحول می‌کند.

وقتی این طرح آزمایشی تکمیل شود، فرودگاه پایتخت امارات متحده عربی تنها فرودگاه منطقه خواهد بود که از این فناوری پیشرفته استفاده می‌کند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.uaekiosk.com/news/9143/replacing-passengers-faces-flight-cards-abu-dhabi-international