کتابخانه محمد بن راشد دبی؛ از دیدنی‌ترین کتابخانه‌های جهان

کتابخانه محمد بن راشد دبی، که در ژوئن افتتاح شد، یک جزیره زیبا از تفکر آرام است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند از یک کتاب لذت ببرند و لپ‌تاپ‌ها را برای مطالعه یا کار وصل کنند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، دبی در سرتاسر جهان به عنوان شهری لوکس و با شکوه سرمایه‌داری شناخته می‌شود: مجموعه شگفتی‌های همیشه در حال رشد آن شامل آسمان خراش‌های بلند، هتل‌های مجلل و مراکز خرید پر زرق و برق است.

اما یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های جدید آن - کتابخانه محمد بن راشد، که در ژوئن افتتاح شد، یک جزیره زیبا از تفکر آرام است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند از یک کتاب لذت ببرند و لپ‌تاپ‌ها را برای مطالعه یا کار وصل کنند.

نسخه‌های خطی کمیاب و کتاب‌های چاپ اول در فضای نمایشگاهی در طبقه هفتم به نمایش گذاشته شده است. ورود برای همه افراد محلی و گردشگران رایگان است و فقط باید بلیت را از قبل رزرو کنید.

با پیوستن به مجموعه مخازن کتاب در سطح جهانی در کنار کتابخانه‌هایی مانند کتابخانه بریتانیا لندن، بیبلوتیکا الکساندرینا مصر، کتابخانه جدید همچنان دارای برچسب قیمتی به اندازه دبی است که طبق گزارش‌ها یک میلیارد درهم، یعنی حدود ۲۷۲ میلیون دلار هزینه داشته است.

این کتابخانه به افتخار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، که ساخت کتابخانه جدید را در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد، نامگذاری شده است.

با بیش از ۱.۱ میلیون کتاب چاپی و دیجیتالی که در این مرکز ۵۴۰۰۰ متر مربعی نگهداری می‌شود، امیدوار است افراد علاقمند به فرهنگ را به سوی خود بکشاند.

ترجیح دادن فرهنگ بر مصرف

این ساختمان دراماتیک که در خور دبی در الجداف واقع شده است، درست در کنار کارخانه‌های کشتی‌سازی که در آن صنعت‌گران چندین دهه است که با دست سازه‌های چوبی سنتی می‌سازند، قرار گرفته و شبیه یک کتابِ باز به نظر می‌رسد، اما در واقع الهام‌گرفته از تکیه‌گاه کتاب رحلی است که برای نگهداری قرآن کریم استفاده می‌شود.

این مرکز دارای ۹ کتابخانه جداگانه است که به همه چیز از رسانه و هنر گرفته تا عناوین تجاری، نشریات بین‌المللی، نقشه‌ها و اطلس‌ها، کتاب‌های کودکان و بزرگسالان، و مجموعه‌ای از گنجینه‌های بایگانی گرانبها اختصاص دارد.

مجموعه آثار هنوز در حال ساخت است، اما در حال حاضر تعداد قابل توجهی دارد. در کنار کتاب‌های چاپی و دیجیتالی چندزبانه، بازدیدکنندگان می‌توانند به بیش از شش میلیون پایان‌نامه، ۷۳ هزار موسیقی، ۷۵ هزار ویدئو، ۳۵ هزار مجله بین‌المللی چاپی و دیجیتالی و بیش از ۵ هزار نشریه تاریخی در ۳۲۵ سال دسترسی داشته باشند و برای زمانی که نیاز به استراحت از این همه یادگیری دارید، یک کافه نیز در آنجا آماده پذیرایی از شماست.

انتهای پیام

کد خبر: 9130

https://uaekiosk.com/node/9130

میانگین: 1 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید