افزایش چشمگیر میانگین نرخ اشغال هتل‌های دبی در جهان

میانگین نرخ اشغال هتل‌های دبی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۷۴٪ رسید که یکی از بالاترین نرخ‌های اشغال در جهان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۲٪ بود، ۱۲٪ افزایش را نشان می‌دهد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، هتل‌های دبی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عملکرد برجسته‌ای را در شاخص‌های مختلف بخش هتلداری به ثبت رساندند. 

میانگین نرخ اشغال هتل‌ها در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن به ۷۴٪ رسید که یکی از بالاترین نرخ‌های اشغال در جهان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۲٪ بود ، ۱۲٪ افزایش را نشان می‌دهد. 

این رقم در مقایسه با ۷۶٪ ثبت شده در نیمه اول سال ۲۰۱۹ قبل از کرونا، کاهش جزئی نشان می‌دهد. همچنین افزایش بیش از ۱۹ درصدی ظرفیت اتاق‌های هتل‌ها نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ ثبت شده است. 

تعداد اتاق‌های هتل تا پایان ژوئن به حدود ۱۴۰۷۷۸ اتاق در ۷۷۳ هتل رسید. در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تعداد اتاق‌های هتل در ۷۱۴ هتل برابر با ۱۱۸۳۴۵  اتاق بوده است. 

تعداد کل هتل‌ها در نیمه اول امسال نسبت به پارسال ۸٪ افزایش داشته است که اعتماد بالای سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری دبی را نشان می‌دهد. 

عملکرد بخش هتل‌داری دبی امسال از نظر تعداد شب‌های رزرو شده هتل، میانگین قیمت روزانه یک اتاق و درآمد حاصل از هر اتاق در دسترس، از تمام سطوح ثبت‌شده قبل از کرونا بهتر بوده است. 

متوسط قیمت روزانه یک اتاق هتل در نیمه اول امسال به ۵۶۷ درهم رسید. این عدد پارسال ۳۸۲ درهم و در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۴۴ درهم بود. 

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط شرکت STR، که متخصص در تجزیه و تحلیل داده‌های صنعت مدیریت هتل است، امارت دبی با ۱۴۷ دلار ، از نظر میزان درآمد هر اتاق هتل، پس از پاریس با ۱۹۵ دلار و نیویورک با ۱۷۲ دلار، در رتبه سوم جهان قرار گرفت. 

اکسپو دبی، جشنواره‌ها و سرگرمی‌ها و رویدادهای تجاری، از جمله جشنواره خرید دبی و جشنواره غذای دبی ، گلفود، جام جهانی دبی، اجلاس جهانی دولت‌ها، هفته بلاک‌چین بایننس، تور اروپایی گلف دزرت کلاسیک دبی، مسابقات قهرمانی تنیس دبی، نمایشگاه بین‌المللی قایق دبی و بازار سفر عربی، از جمله رویدادهایی بودند که به جذب بیش از ۷ میلیون توریست به دبی در نیمه اول امسال کمک کردند. 

کمپین‌های بازاریابی توریسم جهانی 

دبی همچنان به راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی جهانی و فعالیت‌های تجاری در بازارهای متنوع برای دستیابی به گروه‌های مختلف توریست در سراسر جهان و ارتقای جایگاه گردشگری خود، علاوه بر میزبانی کنفرانس‌ها، نشست‌ها و رویدادهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. 

این تلاش‌ها شامل کمپین «پیشرفت دبی» است که بر تحکیم موقعیت امارات دبی به عنوان مقصدی غنی از جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 9107

https://uaekiosk.com/node/9107

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید