همکاری بانک اسلامی دبی با دبی‌کن

بانک اسلامی دبی (DIB) در راستای استراتژی پایداری و تعهد قوی خود به برنامه سبز بلندمدت امارات، مشارکت خود را به عنوان یک شریک کلیدی در کمپین پایداری Dubai Can اعلام کرده است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، این طرح در اوایل سال جاری توسط شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی و با هدف آموزش جامعه برای ایجاد تغییرات لازم برای کاهش ضایعات و حفاظت از محیط‌زیست و در عین حال امکان دسترسی آب آشامیدنی رایگان و سالم در سراسر شهر و کاهش استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب یکبار مصرف، راه‌اندازی شد.

این مشارکت در راستای استراتژی پایداری بانک اسلامی دبی است و تلاش‌های این بانک را در ادغام ریسک پایداری و آب و هوا در مدل‌های عملیاتی خود به نمایش می‌گذارد، تا اطمینان حاصل شود که بانک و ذینفعان آن در برابر نگرانی‌های زیست‌محیطی بزرگ‌تری که اقتصادهای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، محافظت می‌شوند.

به عنوان بخشی از تعهد دبی به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، دبی‌کن آبخوری‌هایی را در مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی و محبوب در سرتاسر امارات نصب کرده است.

در ۱۰۰ روز اول پس از راه‌اندازی، این کمپین کاهش بیش از یک میلیون بطری آب پلاستیکی یک‌بار مصرف ۵۰۰ میلی‌لیتری را گزارش کرده است که گواه واضحی از تأثیر مثبت این طرح است.

با نصب اخیر ایستگاه آب آشامیدنی رایگان بانک اسلامی دبی، در منطقه بیزینس بی دبی، این بانک با هدف ایجاد فرهنگ زندگی آگاهانه و ایجاد آگاهی در مورد موضوعات مرتبط با پایداری، تبدیل شدن به نمونه‌ای پیشرو برای سازمان‌هایی است که شیوه‌های تجاری مسئولانه را اتخاذ می‌کنند‌

این طرح در راستای آینده‌نگری امارات برای اقتصاد کم‌کربن است؛ و ساکنان و شهروندانی که از بیزینس بی بازدید می‌کنند، اکنون می‌توانند با استفاده از ایستگاه آب دی.آی.بی برای پر کردن مجدد بطری‌های آب سازگار با محیط زیست، به آب آشامیدنی رایگان و سالم دسترسی داشته باشند.

دکتر عدنان چیلوان، مدیر اجرایی گروه بانک اسلامی دبی، درباره مشارکت دی.آی.بی در طرح دبی‌کن گفت: ما به عنوان یکی از مترقی‌ترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان، بسیار مفتخریم که در این پیشبرد شرکت می‌کنیم. - ابتکار فکری که پایداری را ترویج می‌کند و از محیط زیست در شهر محافظت می‌نماید.

وی افزود: اجرای موفقیت‌آمیز ابتکار دبی‌کن به وضوح اهمیتی را که رهبری در جایگاه دبی به عنوان یکی از پیشروترین شهرهای پایدار جهان قائل شده است، نشان می‌دهد. درک جوامع از اثرات پلاستیک بر محیط‌زیست حیاتی است و ما به عنوان یکی از بازیگران پیشرو در بخش بانکداری امارات، مسئولیت داریم که فعالانه با مبرم‌ترین مسائل دنیای همیشه در حال تغییر خود مقابله کنیم و تمرکز خود را به سمت ایجاد محیطی پایدار برای نسل‌های آینده سوق دهیم.

وی تاکید کرد: مشارکت بانک اسلامی دبی در طرح دبی‌کن نمونه دیگری از این است که چگونه این بانک به طور فعال جامعه را تشویق می‌کند تا شیوه‌هایی را اتخاذ کند که توسعه پایدار شهر را ترویج می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 9094

https://uaekiosk.com/node/9094

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید