انتخاب دبی به عنوان چهاردهمین شهر گران‌قیمت برای ثروتمندان دنیا

بر اساس نظرسنجی سالانه مؤسسه مالی سوئیسی جولیوس بائر، دبی در سال ۲۰۲۲ با دو پله کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱، چهاردهمین شهر گران جهان از نظر افراد دارای ثروت بالا (HNWIs) قرار گرفت.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، همه‌گیری، افزایش تورم و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی منجر به افزایش ناگهانی قیمت‌ها در سراسر جهان شده است.

نیکلاس دی اسکورونسکی، رئیس بخش راه‌حل‌های مدیریت ثروت در جولیوس بائر، در این گزارش گفت: "این نیاز به سرمایه‌گذاران برای محافظت از قدرت خرید خود و در درازمدت برنامه‌ریزی فعال برای حفظ ثروت خود را تشدید کرده است. از نظر مناطق، آسیا همچنان گران‌ترین است و شانگهای، پایتخت مالی چین، دوباره رتبه اول را به خود اختصاص داده است."

تایپه پایتخت تایوان نیز در رده‌بندی صعود کرد، در حالی که توکیو با شش پله سقوط به رده هشتم رسید که بخشی از آن به دلیل کاهش ارزش ین بود. (ین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت و به پایین‌ترین حد خود رسید.)

قاره آمریکا همچنان مقرون به صرفه‌ترین منطقه برای زندگی خوب است زیرا ماشین‌ها و املاک مسکونی در مقایسه با سایر مناطق بسیار ارزان‌تر هستند.

سائوپائولو رتبه دوازدهم این فهرست را به خود اختصاص داد و بیشترین رشد را در سال جاری داشته است، که عمدتاً به دلیل تورم و مالیات‌های بالا بود.

در حالی که نیویورک دارای شش مورد از گران‌ترین اقلام مورد نیاز ثروتمندان و دارایی‌های مسکونی است، مکزیکوسیتی دارای کم‌هزینه‌ترین املاک است که ۷۲ درصد در مقایسه با میانگین منطقه‌ای ارزان‌تر است.

اروپا که به شدت تحت تاثیر این همه‌گیری و افزایش قیمت انرژی قرار گرفته، شاهد برخی از بالاترین افزایش قیمت‌ها است. گزارش جولیوس بائر اشاره کرد که در حالی که پروازها در اروپا به طور کلی گران‌تر از سایر مناطق هستند، سوئیت‌های هتل تقریباً دو برابر گران‌تر از آسیا می‌باشند. در لندن که امسال در رتبه دوم قرار گرفت، سوئیت‌های هتل ۱۶۲ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

ژوهانسبورگ رتبه خود را به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان برای زندگی خوب در شاخص ۲۰۲۲ از دست داده است. تنها شهر آفریقایی که در این رتبه بندی حضور داشت، این عنوان را به بمبئی از دست داد، جایی که املاک مسکونی تقریباً ۶۰ درصد ارزان‌تر از میانگین جهانی است.

جایی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد

اثرات پایدار این بیماری همه‌گیر، که هنوز در برخی کشورها یک بحران مداوم است، همراه با مجموعه چالش برانگیز شرایط کلان اقتصادی و اختلالات زنجیره تامین باعث افزایش قیمت ۷۵ درصد از کالاها و ۶۳ درصد از خدمات در جهان شد. شاخص سبک زندگی جولیوس بائر میانگین وزنی قیمت‌ها در سال گذشته ۷.۴۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که در گزارش ۲۰۲۱ تنها ۱.۰۵ درصد افزایش داشته است.

زنجیره‌های تامین، که قبلاً به دلیل همه‌گیری تحت فشار قرار گرفته بودند، تحت فشار بیشتری از جنگ در اوکراین قرار گرفتند که منجر به افزایش قیمت کالاها و کمبود در صنایع کلیدی مصرف‌کننده شد.

تورم در حال افزایش است و قدرت خرید مصرف‌کنندگان را در همه جا تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق این گزارش، مطابق با روندهای مشاهده شده در سال گذشته، تمرکز فزاینده‌ای بر محل استقرار افراد با سرمایه خالص بالا صورت گرفت - ثبات، امنیت و هزینه زندگی همگی به عوامل تعیین کننده هستند.

علاوه بر این، افراد با سرمایه خالص بالا تمایل بیشتری به انجام کارهای بیشتر با ثروت خود دارند و از خرید فراتر می‌روند تا تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشند. در این گزارش آمده است: "پایداری، سرمایه‌گذاری‌های اخلاق‌مدارانه و ملاحظات بشردوستانه همچنان در حال افزایش است."

انتخاب سبک زندگی

بررسی سبک زندگی - افزوده‌ای جدید به گزارشی که از افراد با سرمایه خالص بالا در مورد مصرف، هزینه و عادات سرمایه‌گذاری آنها می‌پرسد - قصد قوی برای بازگشت به هزینه‌های تجربی در فعالیت‌های اوقات فراغت و سفر، اما همچنین تمرکز بیشتر بر مناطقی را پیدا کرد که ممکن است آنها را قادر سازد و فرزندان خود را برای برنامه‌ریزی در سال‌های آینده، مانند بیمه درمانی، سلامتی، و آموزش و پرورش.

این افراد همچنین تصمیمات مالی و سرمایه‌گذاری خود را به طور فزاینده‌ای با ارزش‌های شخصی خود هماهنگ می‌کنند. در این گزارش آمده است: "در همه مناطق، پایداری برای اکثر پاسخ‌دهندگان، اگر نگوییم بسیار مهم، یک ملاحظات بسیار پر اهمیت است."

انتهای پیام

کد خبر: 9082

https://uaekiosk.com/node/9082

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید