حمایت متاورس دبی از ۴۲۰۰۰ شغل مجازی و افزایش ۴ میلیارد دلار سرمایه تا سال ۲۰۳۰

برنامه متاورس دبی که ابتدای ماه جاری به وسیله حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم اعلام شد، افزایش سهم بخش متاورس در اقتصاد امارت را به ۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ دنبال می‌کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، استراتژی متاورس دبی به رهبری شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، همچنین در نظر دارد تضمین کند که متاورس سهم خود را از تولید ناخالص داخلی امارت، به ۱ درصد افزایش دهد.

متاورس فضایی سه‌بعدی و فراواقعی است که در آن کاربران با یکدیگر در محیط‌های مجازی مانند مغازه‌ها، محیط‌های آموزشی و اتاق‌های جلسه و غیره تعامل دارند. متاورس عناصری از رسانه‌های اجتماعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، بازی‌های ویدیویی و سایر فناوری‌های پیشرفته را با هم ترکیب می‌کند.

به گفته‌ی خبرگزاری دولتی، شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دبی و شیخ مکتوم بن محمد، معاون حاکم دبی، کارگروهی را برای ردیابی آخرین تحولات اقتصاد دیجیتال، از جمله فناوری و روندهای متاورس، تشکیل داده‌اند.

در دیدار با شیخ حمدان و شیخ مکتوم، عمر بن سلطان العلما، وزیر دولت امارات در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و برنامه‌های کاربردی، دورکاری و رئیس اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، چگونگی بهره‌مندی دبی از مزایای این برنامه را تشریح کرد. متاورس به گونه‌ای عمل می‌کند که استفاده از فرصت‌های تجاری فراتر از مرزهای حقیقی را ممکن می‌سازد.

هدف این کمیته، پیاده‌سازی فناوری‌های متاورس است، که می‌تواند به بهبود عملکرد جراحان مقیم تا ۲۳۰ درصد، و افزایش بهره‌وری مهندسان تا ۳۰ درصد کمک کند. علاوه بر آن از ۴۲۰۰۰ موقعیت شغلی برای مجازی شدن حمایت می‌‌نماید.

دبی قصد دارد به یکی از بازیگران کلیدی در دنیای مجازی تبدیل شود و در حال توسعه‌ی چارچوبی قانونی برای این بخش است.

همچنین در حال راه‌اندازی پروژه‌ها و ابتکاراتی ست که حضور خود را در دنیای مجازی موثرتر خواهد نمود.
برآوردهای کنونی تخمین می‌زنند که درآمدهای تجاری از متاورس تا سال ۲۰۲۵ از ۱۸۰، به ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

در اوایل این ماه، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) اعلام کرد که با تاسیس دفتر مرکزیِ متاورس، خود وارد دنیای متاورس شده و اولین رگولاتوری است که در فضای دیجیتالِ در حال ظهور، حضور می‌یابد.

انتهای پیام

کد خبر: 9064

https://uaekiosk.com/node/9064

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید