هشدار پلیس ابوظبی به رانندگان با سرعت غیرمجاز

پلیس ابوظبی در کمپین آگاهی‌رسانی جدیدی در رسانه‌های اجتماعی، به خطرات رانندگی با سرعت بالا اشاره نموده و تاکید کرده است که علت اصلی مرگ و میر جاده‌ای سرعت غیرمجاز می‌باشد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، پلیس ابوظبی به رانندگان هشدار داده است که از سرعت غیرمجاز خودداری کنند و برای جلوگیری از تصادف، فاصله‌ی ایمن بین وسایل نقلیه را رعایت نمایند.

پلیس گفت: "طبق آمارهای جهانی، سرعت غیرمجاز باعث بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای در جهان است. هر چه سرعت وسیله‌ی نقلیه بیشتر باشد، کنترل آن دشوارتر می‌گردد که ریسک به خطر انداختن جان مسافران را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از تصادف، از عجله در هنگام رانندگی بپرهیزید."

پلیس همچنین از رانندگان درخواست کرد که سرعت مجاز هر جاده را رعایت نموده و فاصله‌ی کافی بین وسیله نقلیه‌ی خود و خودروی مقابل را رعایت کنند.

همچنین به رانندگان هشدار داده شده که برای ممانعت از کاهش دقت و تمرکز، هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده ننمایند.

این نیرو ادامه داد: "هر چه سرعت بیشتر باشد، زمان پاسخ ترمز برای توقف خودرو بیشتر می‌شود و مسافت طولانی‌تری تا توقف کامل نیاز است، که منجر به افزایش شدت برخورد در صورت تصادف می‌گردد. عجله‌ی زیاد‌ی  هزینه‌های بسیاری را موجب می‌شود."

ماموران از رانندگان خواسته‌اند همواره قوانین راهنمایی و رانندگی را برای محافظت از خود و سایر افراد در جاده رعایت کنند.

طبق قانون امارات، برای تجاوز از حداکثر سرعت مجاز به میزان ۱۰ کیلومتر در ساعت، ۴۰۰ درهم جریمه در نظر گرفته شده و سرعت بالاتر از ۸۰ کیلومتر در ساعت ۳۰۰۰ درهم جریمه، ۲۳ امتیاز منفی و ۶۰ روز توقیف خودرو را به همراه خواهد داشت.

۴۰۰ درهم جریمه و چهار امتیاز منفی نیز به افرادی که فاصله‌ی ایمن بین وسایل نقلیه را رعایت نکنند، تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 9060

https://uaekiosk.com/node/9060

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید