چین، واکسن ویژه امیکرون را در امارات به آزمایش می‌گذارد

چین می‌گوید که واکسن کرونای ویژه واریانت امیکرون تولیدی این کشور، تأییدیه آزمایش‌های‌ بالینی در امارات متحده عربی را دریافت کرده است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، شرکت «سوژو آبوژن» چین اعلام کرد که واکسن کرونایی که با استفاده از فن‌آوری «ام‌ار‌ان‌ای» و ویژه واریانت امیکرون طراحی کرده است، تأییدیه آغاز آزمایش‌های‌ بالینی را در امارات متحده عربی دریافت کرده است.

به این ترتیب این شرکت به جمع شرکت‌های بزرگی مانند فایزر و مدرنا می‌پیوندد که در حال اصلاح واکسن‌های خود برای مقابله با سویه امیکرون هستند.

چین بیش از ۸۸ درصد از ۱.۴ میلیارد نفر خود را با واکسن‌های داخلی سینوفارم و سینووک واکسینه کرده است و از هیچ واکسن خارجی استفاده نکرده است.

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های چینی، اثربخشی کمتری نسبت به واکسن‌هایی چون فایزر و مدرنا دارند.

این شرکت چینی در بیانیه‌ای گفته است که علاوه بر امارات متحده عربی، در حال برقراری ارتباط با دیگر نهادهای ناظر در چین و سایر کشورها است تا واکسن جدیدش را به آزمایش بگذارد.

واکسن «ام آر ان ای» چینی که بر اساس سویه اصلی کرونا طراحی شده است در مرحله فاز سوم آزمایش‌های بالینی در چین، مکزیک و اندونزی است.

دو واکسن ویژه امیکرون از سینوفارم و یک واکسن غیرفعال از سینووک نیز برای انجام آزمایش‌های بالینی در هنگ کنگ و چین تأیید شده‌اند.

گروه ملی بیوتک چین که زیرمجموعه سینوفارم است گفته است که نهاد ناظر امارات‌متحده عربی، آزمایش‌های‌ بالینی را برای سومین واکسن ویژه امیکرون مبتنی بر پروتئین این شرکت و همچنین برای دو واکسن غیرفعال ویژه امیکرون تأیید کرده است.

یک پژوهش چینی نشان داده است که تزریق دز چهارم واکسن کنونی سینوفارم شش ماه پس از دز یادآور اول، قادر نبوده در برابر امیکرون، سطح آنتی‌بادی تولید شده را «به طور قابل توجهی» افزایش دهد.

پژوهشگران می‌گویند واکسن‌های اصلاح‌شده جدید می‌توانند گزینه‌های بهتری برای دزهای یادآور در آینده باشند.

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر نیز چندی پیش گفت که تا پاییز امسال می‌تواند واکسن ویژه برای مقابله با امیکرون و همچنین گونه‌های فرعی آن و دیگر سویه‌های شناخته شده ویروس را ارائه دهد.

ایجاد واکسنی که به طور خاص امیکرون را هدف قرار دهد ساده است، اما از نظر علمی و فنی ایجاد واکسنی که تمامی انواع شناخته شده ویروس را در بر بگیرد دشوارتر است.

شرکت مدرنا نیز یک واکسن به اصطلاح «دو ظرفیتی» را طراحی کرده تست که علاوه بر دو سویه ویروسی که آنها را هدف قرار داده است، حتی در برابر انواع دیگر ویروس هم مؤثر خواهد بود.

پژوهشگران، واکسن موجود را با واکسنی که برای مقابله با نوع بتا ویروس طراحی شده بود ترکیب کرده‌اند. آنها می‌گویند این ترکیب، محافظت قوی‌تری نه تنها در برابر انواع مختلف سویه‌های ویروس، بلکه در برابر دلتا و امیکرون ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر: 9049

https://uaekiosk.com/node/9049

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید