جذب سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری ایران از امارات

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، خبر داد که در چند ماه اخیر با تعاملات ایجاد شده موفق به جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران اماراتی شده‌ایم که ظرف چهار تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، «علیرضا پیمان پاک»، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت ایران و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت: امسال رایزنان اقتصادی را از ۵ به ۱۰ رایزن رساندیم اما با بودجه سال آینده، در تلاش هستیم تا به ۳۰ کشور دنیا از جمله امارات رایزن اقتصادی اعزام کنیم.

وی افزود: یک رایزن اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند جهش جدیدی برای توسعه صادرات ایجاد کند، بلکه توجه ویژه ما به بخش خصوصی است، بنابراین تلاش می‌کنیم تا برای رایزن‌های اقتصادی و مراکز تجاری احداث شده در کشورهای مختلف استانداردی را بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی مدلی را تعریف و آنها را ارزیابی کنیم که بر این اساس دسته‌بندی و به آنها امتیاز داده خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر اخیر خود به امارات برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی گفت: در این سفر با شرکت‌های بزرگ مذاکراتی برای حل مشکلات حمل و نقل کشتیرانی و مبادلات مالی انجام دادیم که به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: در چند ماه اخیر با تعاملات ایجاد شده موفق به جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران اماراتی شده‌ایم که ظرف چهار تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پیمان پاک افزود: مساله اصلی درباره رایزن اقتصادی انتخاب درست افراد است و از آذرماه برای انتخاب افراد اقدام کرده‌ایم و هیچ توصیه‌ای نیز در این باره نمی‌پذیریم.

وی در خصوص زمان استقرار رایزن اقتصادی در امارات متحده عربی نیز گفت: با توجه به تأمین بودجه اعزام رایزنان اقتصادی در سال ۱۴۰۱ می‌توانیم از ابتدای سال، رایزن اقتصادی را در امارات مستقر کنیم اما در این کار عجله نداریم، زیرا انتخاب فرد کارآمد برای ما مهمتر است، ما نیاز به رایزنی اقتصادی از جنس تجار داریم که به مسائل و مشکلات تجار آشنا باشد و بتواند در این باره کمک حال فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.

انتهای پیام

کد خبر: 8991

https://uaekiosk.com/node/8991

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید