اولین قایق پرنده هیدروژنی جهان با نام «THE JET» در دبی به پرواز درمی‌آید

استارت‌آپ سوئیسی THE JET ZeroEmission اعلام کرد که با همکاری دو شرکت اماراتی Zenith Marine Services LLC و DWYN LLC قراردادی برای تولید و راه‌اندازی اولین قایق پرنده جهان با انرژی پاک و هیدروژنی با نام «THE JET» امضا کرده است. این وسیله نقلیه می تواند تا 12 مسافر را حمل و با سرعت 40 گره دریایی حرکت کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) به نقل از خبرگزاری وام امارات، این قرارداد منعکس کننده موقعیت پیشرو دبی به عنوان یک مرکز جهانی برای صنایع آینده است. زیرساخت های قوی و محیط سرمایه گذاری حمایتی دبی، این شهر را به سکوی پرتابی ایده آل برای شرکت های نوآور ، برای رسیدن به جاه طلبی های جهانی ، تبدیل کرده است.

قایق پرنده «THE JET» دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته است و بر فراز آب‌ها با سرعت 40 گره دریایی پرواز می کند. این قایق مجلل ظرفیت 8 تا 12 مسافر را دارد و مجهز به دو سلول سوختی،  یک دستگاه تهویه مطبوع و سایر فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست است که به کاهش انتشار کربن کمک می کند.

آلن تیبا، بنیان‌گذار THE JET ZeroEmission ، رکورددار سرعت قایقرانی در سال 2009 و مخترع نمونه‌های اولیه Seabubbles الکتریکی در سال 2016، گفت: «ما از اعلام این خبر از دبی خرسندیم و می‌توانیم «THE JET» را بسازیم و راه اندازی کنیم. این اولین قایق پرنده جهان است که بدون سر و صدا، امواج یا انتشار گازهای گلخانه ای حرکت می کند و توانایی پرواز در ارتفاع 80 سانتی متری از سطح آب را دارد."

وی افزود:"دبی مقصدی ایده آل برای مبتکران و شرکت ها از سراسر جهان است تا پروژه های نوآورانه خود را توسعه دهند و به موفقیت مورد نظر خود برسند، به همین دلیل است که ما "THE JET" را معرفی کرده ایم.مشتاق دیدار با علاقه مندان به این قایق پرنده شگفت انگیز در بیست و هشتمین اجلاس بین المللی آب و هوا (COP28 UAE) در امارات متحده عربی هستم."

این پروژه گامی رو به جلو برای صنعت فناوری پاک و برای استارت آپ سازنده آن است. این استارت آپ توانسته است بخشی از بودجه مورد نیاز 10 میلیون یورویی را نیز تامین کند.

همکاری بین THE JET و دو شرکت تجاری امارات خبر خوبی برای محیط زیست و آینده حمل و نقل دریایی با انرژی پاک است. پرواز افتتاحیه و تاریخی در طی جلسات COP28 امارات متحده عربی که در نوامبر 2023 برگزار می شود ، انجام می شود.

انرژی پاک و تجدیدپذیر یک نیاز کلیدی برای پایداری است و در خط مقدم اولویت های استراتژیک دبی و امارات قرار دارد. دبی به یک پیشگام بین المللی در توسعه بخش انرژی پاک و تجدیدپذیر تبدیل شده است. این شهر همچنین استراتژی انرژی پاک دبی 2050 را راه اندازی کرده است.

بر اساس این استراتژی، دبی قصد دارد تا سال 2050 75 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع پاک تولید کند. هدف این استراتژی همچنین تبدیل دبی به مرکز جهانی انرژی پاک و اقتصاد سبز است. از پنج رکن اصلی تشکیل شده است: زیرساخت، قانون، بودجه، ایجاد ظرفیت ها و مهارت ها، و ترکیب انرژی دوستدار محیط زیست.

انتهای پیام

کد خبر: 8969

https://uaekiosk.com/node/8969

میانگین: 5 (2 votes)

افزودن دیدگاه جدید