انتخاب دبی به عنوان مقصد شماره یک «گردشگران شهری»

بر اساس رتبه بندی سایت راهنمای گردشگری تریپ ادوایزر، در ۱۲ ماهه اول نوامبر ۲۰۲۰ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، دبی از نظر مسافران به‌عنوان بهترین مقصد جهانی، مقصد شماره یک «گردشگران شهری» و مقصد شماره چهار برای «عاشقان غذا» انتخاب شد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) به نقل از  خلیج تایمز، دبی صاحب سه عنوان جدید جهانی در رابطه با گسترش گردشگری شده است که این شهر را به اهدافی که در پیش روی خود برای تبدیل‌شدن به یک میزبان بین‌المللی دارد، نزدیک‌تر می‌کند.

بر اساس فهرست جهانی جوایز وب‌سایت راهنمای گردشگری تریپ ادوایزر (Tripadvisor)، دبی از نظر مسافران به‌عنوان بهترین مقصد جهانی، مقصد شماره یک «گردشگران شهری» و مقصد شماره چهار برای «عاشقان غذا» انتخاب شد.

جوایز و رتبه‌بندی‌های تریپ ادوایزر بر اساس کیفیت و کمیت بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های مستقل از سوی مسافران در مکان‌ها، رستوران‌ها و رویدادها در طی ۱۲ ماه از ۱ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ تعیین شده است.

هلال سعید المری، مدیر کل اداره اقتصاد و گردشگری دبی (DET)، با اشاره به استراتژی چندجانبه دبی برای مقابله با همه‌گیری کرونا گفت: «ابتکاراتی رقابت و جذابیت جهانی ما را به‌عنوان یک مقصد چندوجهی بیشتر افزایش داد. این واقعاً یک‌لحظه افتخارآمیز برای دبی است که به‌عنوان برترین مقصد جهانی تأییدشده است.»

 دبی می‌خواهد علاوه بر یک مرکز جهانی برای کسب‌وکار، میزبان اوقات فراغت و همچنین مقصد رویدادهای بین‌المللی هم باشد. خواسته‌ای که با برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در گرماگرم همه‌گیری جهانی محک خورد.

مقامات امارات متحده همچنین اقداماتی را برای کاهش موانع ورود مسافران تجاری و تفریحی در نظر گرفته‌اند. همچنین با ارائه طرح اجازه اقامت طولانی‌مدت در نظر دارند ساکنان را برای تعامل عمیق‌تر و طولانی‌تر با دبی ترغیب کنند.

این اقدامات شامل ویزاها و برنامه‌های جدید مانند ویزای طلایی با هدف سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و استعدادهای تخصصی، ویزای پنج‌ساله چند بار ورود برای کارکنان شرکت‌های چندملیتی و برنامه‌های کار مجازی و گذراندن دوران بازنشستگی در دبی است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده توسط DET، دبی بین ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ پذیرای بیش از شش میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بوده است که از ۵٫۵ میلیون گردشگری که در کل سال ۲۰۲۰ از دبی بازدید کرده‌اند، پیشی گرفته است.

در طول این دوره ۱۱ ماهه، ۷۴۳ هتل با بیش از ۱۳۶هزار اتاق نیز درهای خود را به روی مهمانان باز کردند و سطح اقامت بالای ۶۰ درصد را ارائه کردند که یکی از بالاترین نرخ‌های پر بودن اتاق هتل‌ها در سطح بین‌المللی است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی همچنین سهم عمده‌ای در ایجاد آگاهی از دبی و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به این شهر داشته است. اکسپو ۲۰۲۰ از زمان افتتاح در اول اکتبر ۲۰۲۰ بیش از ده میلیون بازدیدکننده از ساکنان و مسافران جهانی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام

کد خبر: 8953

https://uaekiosk.com/node/8953

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید