پل «اینفینیتی»؛ توسعه‌ زیرساخت‌ها به‌منظور رفاه شهری در دبی

پل «اینفینیتی» (به معنی بی‌نهایت) که روی خور دبی در منطقه الشندغه دیره ساخته شده است و از طراحی مهندسی و معماری متفاوتی بهره می‌برد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد، تا با کاهش ترافیک در منطقه خیابان شیخ راشد، منطقه المینا، خیابان الخلیج و خیابان قاهره، زمان سفرهای درون‌شهری در دبی را با کاهش قابل توجه مواجه کند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات)، «پل اینفینیتی» (Infinity Bridge) یا «پل بی‌نهایت» (جسر إنفینیتی) دبی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، این پروژه بخشی از پروژه‌ کریدور «شندغه» یا «الشندغه» (Al Shindagha) به ارزش ۵.۳ میلیارد درهم است.

پل اینفینیتی که از شش باند در هر یک از دو جهت رفت و برگشت تشکیل شده، دارای پایه‌ای به شکل نماد بی‌نهایت (∞) است و به گفته‌ مقامات دبی قرار است نمادی از جاه‌طلبی نامحدود دبی باشد.

پل اینفینیتی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در مراسم گشایش این پل حاکم دبی گفت: «این پل یک مهندسی نوین جهانی و یک شاهکار هنری و معماری است.» به گفته‌ او توسعه‌ زیرساخت‌ها در دبی یکی از ارکان حیاتی برنامه‌ جامع امارات برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است.

پل اینفینیتی

طبق اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امارات (RTA) این پل که از روی رود یا خور دبی می‌گذرد، ۳۰۰ متر طول و ۲۲ متر عرض دارد و در هر ساعت تا ۲۴۰۰۰ وسیله‌ نقلیه می‌توانند در هر دو جهت از آن تردد کنند. همچنین با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۵ متر بالاتر از سطح رودخانه، قایق‌های بزرگ و قایق‌های تفریحی در سراسر شبانه‌روز مشکلی برای حرکت از زیر آن نخواهند داشت.

این پل با افزایش کل خطوط عبوری از روی خور دبی از ۴۸ به ۶۰، ارتباط میان منطقه‌ دیره و منطقه‌ی بر دبی را بهبود می‌بخشد. پل اینفینیتی همچنین دارای یک مسیر ترکیبی ۳ متری برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است.

پل اینفینیتی

این پل به عنوان بخشی از پروژه پنج میلیارد درهمی برای توسعه ۱۳ کیلومتری خیابان شیخ راشد، منطقه المینا، خیابان الخلیج و خیابان قاهره ساخته شده است.

انتهای پیام

کد خبر: 8938

https://uaekiosk.com/node/8938

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید