ابوظبی و دبی هوشمندترین شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2021

در آخرین رتبه بندی شهرهای هوشمند در سال 2021 ، شهرهای ابوظبی و دبی برای دومین سال متوالی به عنوان هوشمندترین شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی شدند و در مقایسه با سال 2020، این هر دو شهر امارت 14 پله در سطح جهانی صعود داشتند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، در رتبه بندی هوشمندی 118 شهر در خاورمیانه و شمال آفریقا، ابوظبی در رتبه 28 و دبی در جایگاه 29 قرار گرفت. در حالی که در سال 2020، ابوظبی در رتبه 42 و دبی در رتبه 43 قرار داشتند.

قابل ذکر است؛ در 18 ماه گذشته، امارات توانسته است چندین راه حل هوشمند را با موفقیت به کار گیرد تا این کشور قادر به مهار گسترش پاندمی کرونا شود.

نکته قابل توجه، راه اندازی اپلیکیشن الحصن برای ردیابی تماس با بیماران با سابقه، تمام نتایج آزمایش پی سی آر، گواهی واکسیناسیون و یک کد QR برای استفاده به عنوان پاس سبز بوده است که این برنامه در شروع مجدد فعالیت ها در سراسرامارات موثر بوده است. علاوه بر این، امکانات سرویس چت بات از جمله پزشک مجازی کرونا، مچ بند الکترونیکی برای نظارت بر بیماران ایزوله شده در خانه از جمله راهکارهای هوشمندی است که توسط مقامات محلی اجرا شده است.

چنین اقداماتی باعث شده است که تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا برای بیش از یک هفته زیر 100 نفر باقی بماند.

در ماه جولای مؤسسه توسعه مدیریت و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور نزدیک به 15000 مقیم در 118 شهر را مورد بررسی قرار دادند. در ماه ژوئن، موارد جدید ابتلا در امارات به طور مداوم کاهش یافت و در محدوده 1500 قرار گرفت.

بر اساس این رتبه بندی 10 شهر اول عبارتند از سنگاپور، زوریخ، اسلو، تایپه سیتی، لوزان، هلسینکی، کپنهاگ، ژنو، اوکلند و بیلبائو.

انتهای پیام

کد خبر: 8821

https://uaekiosk.com/node/8821

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید