امضاء توافقنامه همکاری اقتصادی امارات و سوریه در حاشیه اکسپو 2020

وزارت اقتصاد امارات از توافق این کشور با سوریه برای تقویت همکاری و مبادلات تجاری فی‌مابین در حاشیه نمایشگاه "اکسپو ۲۰۲۰ دبی" خبر داد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات) به نقل از عربی۲۱، وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبد الله طوق المری، ‌وزیر اقتصاد این کشور به همراه محمد سامر خلیل، همتای سوری خود در حاشیه نمایشگاه "اکسپو ۲۰۲۰ دبی" توافقی را برای تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور امضا کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار برنامه‌های عملی را با هدف ایجاد مسیرهای جدید همکاری اقتصادی و توسعه مبادلات در برخی از بخش‌های مورد بررسی قرار دادند.

المری در جریان این دیدار گفت: حجم مبادلات تجاری غیرنفتی طی سال گذشته میلادی حدود ۲.۶ میلیارد درهم بود و این در حالی است که در نیمه اول سال جاری به حدود یک میلیارد درهم رسید. همچنین ارزش سرمایه گذاری مستقیم سوریه در امارات در پایان سال ۲۰۱۹ از ۱.۵ میلیارد درهم گذشت.

سامر خلیل نیز در این دیدار بر اهمیت روابط سوریه و امارات تأکید کرد.

امارات یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری سوریه محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۰، دو کشور درحاشیه نمایشگاه اکسپو دوبی گفت‌وگوهایی صورت دادند و توافق کردند روابط اقتصادی خود را تقویت کنند.

 انتهای پیام

کد خبر: 8781

https://uaekiosk.com/node/8781

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید