دبی در مسیر تبدیل‌ به پایتخت استارت‌آپ‌های دنیا

دُبی که به نقطه‌ای برای اتصال شرق و غرب تبدیل شده جمعیتی متنوع را در خود جای داده است. پایتخت امارات امروز فقط یک درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را از فروش نفت تأمین می‌کند. اما جذابیت دُبی برای کارآفرینان در چیست؟
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، ناتالیا سی‌چه‌وا، مدیر ارشد «اتاق کارآفرینی دُبی» در این‌باره می‌گوید: «در دنیایی که همه به دنبال فضای زیبا و تسهیلات آموزشی و رفاهی‌اند و امکان راه‌اندازی کسب‌وکار می‌خواهند، کارآفرینان هم فرقی با دیگران ندارند.»
اتاق کارآفرینی دُبی و کانون استارت‌آپ‌ها
«اتاق کارآفرینی دُبی» سازمانی نیمه‌دولتی است و از آنها که می‌خواهند کسب‌وکاری راه بیندازند پشتیبانی می‌کند. بازوی دیگر این مرکز به نام «کانون استارتاپ دُبی» سال گذشته به بیش از ۲ هزار کارآفرین کمک کرد.
برند پوشاک نیمه‌ورزشی «لو کوتور» با طی سه سال جهانی شده است. لیندزی دوران، بنیانگزار این برند می‌گوید دربارهٔ انگیزهٔ کار خود می‌گوید: «دیدم که در بازار جای خالی زیادی برای لباس‌ورزشی راحت و با کیفیت هست و همین ایدهٔ اولیه کارم شد. خودم قبلا کاری را راه نینداخته بودم و آن را حین کار یاد گرفتم، و اینجا به‌عنوان یک کارآفرین زن حمایت زیادی از من شد.» او می‌افزاید: «فکر می‌کنم دُبی شهر بسیار الهامبخش و مشوقی است. اگر در شهر دیگری زندگی می‌کردم فکر نمی‌کنم همین‌قدر مشتاق راه‌اندازی استارتاپ تجاری بودم.»
ارائهٔ تسهیلات قانونی برای رُشد شرکت‌های نوپا
دُبی در سه‌ماهٔ اول امسال ۱۵ هزار مجوّز کاری تازه صادر کرد که نسبت به پارسال ۱۹ درصد بیشتر بود. این مجوزها برای فعالیت‌های حرفه‌ای، تجاری، گردشگری و صنعتی صادر شده است. مسئولان دُبی نه‌تنها مشتاق اند تعداد استارتاپ‌ها را بیشتر کنند بلکه می‌خواهند این کسب‌وکارها به موفقیت هم برسند.
سامانهٔ اطلاعاتی مگنیت در همین راستا کار می‌کند و هرگونه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در حوزهٔ استارتآپ‌ها را ثبت می‌کند.
فیلیپ بائوشی، مؤسس و مدیر شرکت مگنیت می‌گوید: «در حال حاضر، دولت‌ها و شرکت‌های چندملیتی در تمامی سطوح مجذوب استارتاپ و نوآوری هستند. بنابراین مسائلی نظیر این‌که وقت سیاست‌گذاری آنهاست چه زمانی است و کی در پی سرمایه‌گذاری هستند و این که رقبای استارت‌آپها چه کسانی‌اند، اطلاعاتی است که ما برای کمک به کارکنان این حوزه جمع‌آوری می‌کنیم.»
ارائهٔ کمک مالی و خدماتی در کنار مالیات‌های بسیار کم
مرکز رُشد اقتصادی اینتلاک به‌منظور تسهیل راه‌اندازی استارت‌آپ‌‌های حوزهٔ هوانوردی، سفر و گردشگری ایجاد شده است. یوسف لوتا مدیر اجرایی این مرکز می‌گوید که این مرکز حدود ۱.۴ میلیون درهم سرمایهٔ اولیهٔ رایگان برای این شرکت‌های نوپا فراهم کرده است.
او دربارهٔ یکی از شرکت‌های موفقی که از کمک این مرکز بهره‌مند شده می‌گوید: «کار شرکت دوبز کمک به مسافران در انجام خدمات فرودگاهی پیش از حرکت است، ما هم در زمینهٔ بازاریابی و ارائهٔ «قیمت‌ِ متناسب با خدمات» به آنها کمک می‌کنیم. گروه سرمایه‌گذاری دانِتا از نوآوری آنها استقبال کرد و همین باعث شد درهای ۹۰ مرکز کاری دنیا به‌رویشان باز شود.»
امارات در بین کشورهای رقیبش یکی از کمترین مالیات‌ها را دارد، چه مالیات بر شرکت‌ها و چه بر ارزش افزوده و دُبی اخیرا وعدهٔ واگذاری حق مالکیت ۱۰۰ درصد را به سرمایه‌گذاران خارجی داد.
موفقیت استارت‌آپ‌ها در دُبی الهامبخش دیگران شده است. امارات در نظر دارد آینده‌‌اش را با صنایعی بسازد که بر پژوهش و فناوری استوارند تا بتواند پایتخت استارتاپ‌های دنیا شود.
انتهای پیام

انتهای پیام

برچسب‌ها

کد خبر: 8729

https://uaekiosk.com/node/8729

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید