ساخت ماه مصنوعی در دبی؛ پروژ‌ه‌ای نوآورانه و جاه‌طلبانه

چند دهه است که دبی با پروژ‌های نوآورانه و جاه‌طلبانه به شهری از شگفتی‌های معماری مدرن جهان تبدیل شده است. این بار نیز قرار است با یک پروژه پیشنهادی پنج میلیارد دلاری یک ماه مصنوعی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز در این شهر ساخته شود تا بار دیگر حد و مرزها معماری در این شهر جابه‌جا شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات به نقل از یورونیوز، چند دهه است که دبی با پروژ‌های نوآورانه و جاه‌طلبانه به شهری از شگفتی‌های معماری مدرن جهان تبدیل شده است. این بار نیز قرار است با یک پروژه پیشنهادی ۵ میلیارد دلاری یک ماه مصنوعی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز در این شهر ساخته شود تا بار دیگر حد و مرزها معماری در این شهر جابه‌جا شود.

مایکل هندرسون، کارآفرین کانادایی، در نظر دارد یک ماکت ۲۷۴ متری از ماه در بالای یک ساختمان ۳۰ متری در دبی بسازد.

هندرسون قصد دارد داخل ساختمان کروی شکل یک هتل ۴ هزار اتاقه و تفریح‌گاهی با قابلیت میزبانی از ۱۰ هزار نفر بسازد. به گفته مدیر این پروژه، بازدیدکنندگان هنگام راه رفتن در این سازه احساس پیاده‌روی واقعی روی ماه را خواهند داشت.

دبی در حالی قصد دارد چنین پروژه بلندپروازانه‌‌ای را پیش ببرد که در سال‌های گذشته با مشکلات مالی مواجه بود و برخی پروژه‌های معماری این شهر ناتمام مانده‌‌اند.

مروارید و نخل جبل علی دو پروژه به جا مانده از بحران مالی سال ۲۰۰۹ است. مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته موجب شد دبی کمک مالی ۲۰ میلیارد دلاری از پایتخت امارات متحده عربی دریافت کند.

حالا با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از آن بحران مالی، دبی تا حد زیادی تغییر کرده است. اجاره بها در سرتاسر دبی به طور متوسط ۲۶.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و حتی سیاست‌های حمایتی نتوانست جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد. در سال گذشته ۸۶ هزار و ۸۴۹ مسکن در دبی به فروش رفت که رکورد فروش ۸۰ هزار و ۸۳۱ در سال ۲۰۰۹ را شکست.

تورم و افزایش نرخ بهره در سراسر جهان به ترس از رکود جهانی منجر شده است و  ارزش دلار تاثیر مستقیمی بر درهم، واحد پول امارات متحده عربی دارد.

«وین ریزورتس» قصد دارد یک استراحتگاه و مرکز تفریحی در راس الخیمه در شمال دبی بسازد که در سال ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد. به نظر می رسد احتمالا تغییراتی در قانون امارات ایجاد شود.

کریستوفر دیویدسون، کارشناس خاورمیانه که کتاب اخیر «از شیخ‌ها تا سلطانیسم» را نوشته است، می‌گوید، مانند دیگر شگفتی‌های برجسته و چشم‌نواز، ماه می‌تواند به خوبی در «فرمول مشروعیت نخبگان حاکم دبی» قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

کد خبر: 9167

https://uaekiosk.com/node/9167

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید