تاکید دولت امارات بر استفاده از هوش مصنوعی در طرح‌های اقتصادی

وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات متحده عربی، تاکید کرد: تحقیقات در فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی، به دستیابی فرصت‌های جهانی و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی کمک می‌کند، لذا استفاده از هوش مصنوعی در صنایع، به تحقق اهداف امارات در پیشرفت فناوری و تنوع بخشیدن به اقتصاد کمک خواهد کرد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، سلطان احمد الجابر، در جریان بازدید از دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید، گفت: هوش مصنوعی نقش مهمی در موفقیت طرح‌های تنوع اقتصادی امارات خواهد داشت.

او تاکید کرد: «استفاده از هوش مصنوعی در صنایع، به تحقق اهداف امارات در پیشرفت فناوری و تنوع بخشیدن به اقتصاد کمک خواهد کرد. ما در آستانه یک انقلاب تکنولوژیکی ایستاده‌ایم و لازم است که از هر نوآوری بهره بگیریم. در این زمینه، دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید (MBZUAI) مرکزی پیشرو در جهان با متخصصان هوش مصنوعی است که می‌تواند طرح‌های نوآورانه‌ای در مسیر حمایت از توسعه امارات ارائه ‌کند.»

الجابر با اشاره به پیش‌بینی‌های گذشته خاطرنشان کرد: راه‌حل‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی امارات کمک خواهد کرد.

در همین حال، پنگ شیائو، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی جی-۴۲ مستقر در ابوظبی که احمد الجابر را در جریان این بازدید همراهی می‌کرد، گفت: «تعهد تزلزل‌ناپذیر امارات متحده عربی به پیشرفت هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در موسسه دانشگاهی محمد بن زاید به خوبی مشهود است.»

الجابر که همچنین نماینده منتخب کنفرانس آب‌و‌هوای سازمان ملل در دبی (کوپ ۲۸) است، افزود: به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی، می‌تواند به دستیابی هرچه بیشتر امارات به اهداف کربن صفر خود تا ۲۰۵۰ کمک کند.

الجابر ضمن اشاره به لزوم استفاده از هوش مصنوعی برای پیشرفت‌ها در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی، افزود: فناوری‌های پیشرفته از قابلیت افزایش بهره‌وری انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، و تضمین رشد اقتصادی همزمان با حفاظت از محیط زیست برخوردارند.

یافته‌های شرکت «ریسرچ اند مارکتز» نشان می‌دهد بازار فناوری پیشرفته در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با رشد سالانه ۴۷.۸ درصدی همراه خواهد بود و در این میان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از سایر کشورها پیشروترند.

بنا به این گزارش، تا سال ۲۰۲۶، ارزش بازار هوش مصنوعی فقط در امارات به ۱.۹ میلیارد دلار خواهد رسید که نشان‌دهنده رشد ۳۶.۲ درصدی است.

رهبران کسب‌وکار در منطقه خاورمیانه، هوش مصنوعی را در سال‌های آینده برای رشد فعالیت‌های خود حیاتی می‌دانند. بر اساس مطالعه‌ای که شرکت مشاوره جهانی پرویتی میدل‌ایست انجام داد، بیش از ۸۰ درصد مدیرعامل‌ها در منطقه معتقدند که این فناوری برای آینده کسب‌وکار آن‌ها حیاتی است، و بیش از ۷۰ درصد آن‌ها می‌خواهند در این بخش پررونق سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی، امارات متحده عربی «راهکار ملی هوش مصنوعی ۲۰۳۱» را با تمرکز بر جذب استعدادها برای مشاغل آینده، تامین مالی مراکز تحقیقاتی و نوآوری و نیز توسعه زیرساخت‌ها و اکوسیستم‌های داده مناسب، مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام

کد خبر: 9164

https://uaekiosk.com/node/9164

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید