حضور دریای سرخ عربستان سعودی در فهرست ۵۰ تایی دیدنی‌های جهان مجله تایم

مقاصد گردشگری دریای سرخ عربستان سعودی در میان فهرست ۵۰ تایی مجله تایم از دیدنی‌ترین نقاط دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات به نقل از ایندیپندنت، پروژه دریای سرخ عربستان سعودی از یک ساحلی منزوی و دورافتاده یک مرکز گردشگری جهانی ساخته است.

مقاصد گردشگری دریای سرخ عربستان سعودی در میان فهرست ۵۰تایی مجله تایم از دیدنی‌ترین نقاط دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

صنعت سفر این روزها به دوران اوج قبل از همه‌گیری بازگشته است، البته همراه با تغییرات چشمگیری که فهرست دیدنی‌های جهان را جابه‌جا کرده است.

افزایش علاقه گردشگران به مقاصدی که پایداری و اصالت در چشم‌انداز طبیعی را در کنار راحتی و لوکس بودن در اولویت قرار می‌دهند، باعث شده است اماکن خاص و بکری مانند پروژه‌های گردشگری دریای سرخ، موردتوجه گردشگران قرار بگیرد.

خلق یک مقصد گردشگری کاملا تازه از صفر تا ۱۰۰ کار آسانی نیست، اما داشتن محدوده وسیعی از مناظر طبیعی تماشایی و عمدتا دست‌نخورده، جای خوبی برای شروع است. عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با ترکیبی از پروژه‌های عظیم ساختمانی در مجاورت مکان‌های باستانی چون العلا و چشم‌انداز طبیعی، سالانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند‌. در سال ۲۰۲۳ نیز شاهد راه‌اندازی فاز اول پروژه دریای سرخ خواهیم بود که به‌تنهایی یک میلیون بازدیدکننده در سال خواهد داشت.

پشتوانه حرکت جسورانه عربستان سعودی، تنها ثروت‌های نفتی که تلاش می‌کند از آن‌ها دور شود نیست. این کشور با سابقه‌ تاریخی مهمان‌نوازی بیش از هزار و ۵۰۰ سال است که میزبان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های مذهبی جهان، حج، است.

عربستان سعودی با اتکا به سنت مهمان‌پذیری، منطقه‌ای به مساحت ۱۷ هزار و ۳۷۷ کیلومترمربع و شامل مناطق ساحلی و بیابانی، در ساحل دریای سرخ با هدف استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر و تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین «اقامتگاه آسمان تاریک»، به‌زودی آماده پذیرش گردشگران خواهد شد.

فعالیت‌های تفریحی مبتنی بر آب در طول خط ساحلی بکر ۲۰۰ کیلومتری شامل قایق‌سواری در جنگل‌های حرا، قایق‌رانی در میان ۹۰ جزیره دریای سرخ، غواصی در آب‌های عمدتا ناشناخته و غواصی و اکتشاف در لاشه کشتی چوبی قدیمی ۳۰۰ ساله خواهد بود. بازدیدکنندگان در خشکی می‌توانند از میان تپه‌های گرانیتی پیاده‌روی کنند، با دوچرخه کوهستان در میان زمین‌های مملو از گدازه‌های آتش‌فشانی گردش و پرندگان مهاجر را ردیابی کنند.

پروژه دریای سرخ عربستان سعودی از یک ساحلی منزوی و دورافتاده، یک مرکز گردشگری جهانی با مجموعه‌ای از ۹۲ جزیره، ۵۰ آتش‌فشان خاموش، رشته‌‌کوه‌ها و تپه‌های شنی، ساخته است.

امسال سه هتل افتتاح خواهد شد؛ تفرجگاه ۷۶ اتاقه تلماسه‌های جنوبی سیکس سنس (Six Senses Southern Dunes) که بر سلامتی و فعالیت‌های مرتبط با آن تمرکز دارد.

اولین ویلاهای روی آب در استراحتگاه ۹۰ اتاقه رجیس رد سی (Regis Red Sea Resort) و اقامتگاه ۸۲ اتاقه نجوما که از اقامتگاه‌های ریتز کارلتون

(‌Ritz-Carlton Reserve) است و در دو جزیره امهات گسترده و به‌وسیله حفره آبی عمیق (Blue Hole) از هم جدا شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ در سال ۲۰۲۳ به روی پروازهای داخلی و در سال ۲۰۲۴ به روی پروازهای بین‌المللی گشوده می‌شود.

با قرار گرفتن در چهارراه اروپا، آسیا و آفریقا، ۲۵۰ میلیون نفر می‌توانند تنها با پروازی چهارساعته به این مناطق دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر: 9156

https://uaekiosk.com/node/9156

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید