دبی به «مرکز نوآوری شهری» تبدیل می‌شود

دبی نسبت به هر شهر دیگری در جهان، بهترین موقعیت را برای رهبری تحول فناوری شهری دارد، لذا با ایجاد «منطقه فناوری شهری» در الجداف دبی که در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع ساخته شده است، بزرگترین منطقه فناوری شهری جهان را خواهیم داشت.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، قرار است یک منطقه متمرکز بر صنعت فناوری در دبی در الجداف ساخته شود و این منطقه فناوری شهری (Urban Tech District) با وعده ایجاد ۴۰۰۰ شغل در «فناوری شهری سبز، آموزش و پرورش» ارائه می‌شود.

بهارش باقریان، مدیرعامل منطقه فناوری شهری (UTD)، سازنده این پروژه، گفت: "دبی نسبت به هر شهر دیگری در جهان، بهترین موقعیت را برای رهبری تحول فناوری شهری دارد. این منطقه که در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع ساخته شده، بزرگترین منطقه فناوری شهری جهان خواهد بود. بنابراین دبی را به مرکز نوآوری شهری تبدیل می‌کند."

همچنین این منطقه تسهیلاتی را برای کنفرانس‌ها، آموزش، تحقیقات و رشد کسب و کار فراهم می‌نماید.

دبی در حال حاضر میزبان شعبه‌های متعددی است که به صنایع خاصی مانند رسانه، اینترنت و صنایع تجارت الکترونیک و تدارکات اختصاص یافته است. اما اینها عمدتاً توسط شرکت‌های دولتی ساخته شده‌اند.

یو.بی.آر در منطقه دبی دیزاین مستقر است و وب‌سایت آن بر پروژه‌های شهری مبتنی بر حداقل انتشار گازهای گلخانه‌ای (net zero) تاکید دارد. این شرکت شهر هوشمند النماء در ریاض، و اکس‌زیرو سیتی در کویت را در مجموعه پروژه‌های خود داشته است.

این منطقه فرصت‌هایی را برای نسل جدیدی از شرکت‌های نوآور که به پلتفرمی برای رشد سریع نیاز دارند، فراهم می‌کند.

منطقه فناوری شهری یک موسسه اختصاصی نیز خواهد داشت. توسعه‌دهنده گفت: "این مؤسسه فرصت‌هایی را برای آزمایش نوآوری‌های جدید مبتنی بر تحقیقات کاربردی در حالی که مشارکت‌های دولتی و خصوصی را هدایت می‌کند، فراهم خواهد کرد. بنابراین، در نهایت، به تسریع انتقال جهان به سمت توسعه‌های پایدار کمک خواهد نمود."

انتهای پیام

کد خبر: 9115

https://uaekiosk.com/node/9115

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید