تفاهم‌نامه همکاری محیط‌زیستی میان ایران و امارات متحده عربی امضا شد

تفاهم نامه همکاری های محیط زیستی ایران و امارات متحده عربی میان رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی به امضا رسید.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه که در حاشیه نشست منطقه ای وزرای محیط زیست برگزار شد گفت: محیط زیست یک میثاق منطقه ای بین کشورها است که می تواند آنها را به هم نزدیک کند.

وی با اشاره به روابط دیرینه و اشتراکات فراوان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دو کشور دوست و برادر ایران و امارات متحده عربی، اظهار داشت: نشست منطقه ای وزرای محیط زیست نشان داد که کشورهای دوست و برادر و مسلمان می توانند در خیلی از مسایل با یکدیگر همکاری کرده و مشکلاتشان را بدون حضور بیگانگان حل و فصل کنند و روابط خود را ارتقا دهند.

وی، محیط زیست را یک میثاق منطقه ای بین کشورها دانست که می تواند آنها را به هم نزدیک کند و افزود: نشست امروز نشان داد همه کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که مساله محیط زیست اولویت اول آنها است.

به گفته معاون رییس جمهوری ایران، دو کشور ایران و امارات تجارب خوبی درباره مدیریت چالش های زیست محیطی دارند که می توانند این تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

سلاجقه، مساله گرد و غبار را یک مخاطره برای همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: ما می توانیم در قالب یک کنوانسیون منطقه ای، تصمیمات اتخاذ شده در نشست را عملیاتی کنیم.

تبادل تجربیات زیست محیطی و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی بین ایران و امارات

مریم المهیری، وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران و شرکت در نشست منطقه ای وزرای محیط زیست، از میزبانی کشورمان برای برگزاری این نشست تشکر کرد.

وی با اشاره به برخی از مهم ترین مخاطرات زیست محیطی و تاثیرات مخرب آن بر کشورهای منطقه، افزود: ما می توانیم تجارب و راه حل های خود را برای مدیریت چالش های زیست محیطی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و به تبادل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود در این زمینه بپردازیم.

نشست منطقه‌ای وزیران محیط زیست کشورهای منطقه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با هدف بررسی راه حل های رفع مشکلات محیط زیستی منطقه به ویژه معضل ریزگردها با حضور وزرا و مقامات ارشد ۱۱ کشور منطقه غرب آسیا برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر: 9095

https://uaekiosk.com/node/9095

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید