افزایش میانگین ۲۶ درصدی اجاره آپارتمان در برخی مناطق دبی!

اجاره‌بها در اکثر مناطق دبی با نرخی دو رقمی در حال رشد است و بیشتر این افزایش نرخ ها در دبی مارینا، جمیرا بریچ رزیدنس، جی.ال.تی و پالم جمیرا دیده می‌شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، اجاره در مناطق مقرون به صرفه مانند دیره، دبی اسپورت سیتی و جمیرا ویلج نیز با نرخی دو رقمی در حال افزایش است، زیرا جمعیت همچنان در حال افزایش بوده و جویندگان کار بیشتری به دنبال مراتع سرسبزتر می‌آیند.

تحلیلگران املاک و مستغلات انتظار دارند که اجاره‌بها تا پایان سال جاری افزایش یابد، البته با سرعت کمتر، و تا پایان سال 2022 به سطح 2014 برسد. طبق مطالعه منتشر شده توسط آستِکو (Asteco)، دبی مارینا در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش اجاره داشته است، پس از آن پالم جمیرا، جمیرا بیچ رزیدنس و جی.ال.تی با 22 درصد و جی.وی.سی و جمیرا و گرینز با 21 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال، مناطق مقرون به صرفه مانند دیره، دبی اسپورت سیتی و جمیرا ویلج به ترتیب 11 درصد، 15 درصد و 21 درصد افزایش اجاره بها را ثبت کردند. در حالی که دیسکاوری گاردنز و اینترنشنال سیتی به ترتیب دو درصد و پنج درصد افزایش داشتند.

بیشتر تقاضا برای ملک در بخش‌های متوسط  تا بالا مشاهده شده است، اما تقاضای بی‌وقفه برای ملک اجاره‌ای اکنون به سمت مناطق مقرون‌به‌صرفه تغییر می‌کند. جمعیت امارت بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار دبی، از سال 2020 بیش از 100000 نفر افزایش یافته و برای اولین بار در آپریل از مرز 3.5 میلیون نفر عبور کرده است.

متوسط نرخ اجاره آپارتمان و ویلا در سه ماهه اول سال 2022، به ویژه در پیشرفت‌های کیفی، با افزایش سه ماهه به ترتیب چهار و پنج درصد، به رشد خود ادامه داد. انتظار می‌رود نرخ اجاره در تمام طبقات دارایی اصلی برای املاک با کیفیت خوب بیشتر افزایش یابد، البته با سرعت کمتر.

پراتیوشا گوراپو، رئیس تحقیقات و مشاوره در Core، اضافه کرد که آپارتمان‌ها در پالم جمیرا با افزایش 38 درصدی اجاره‌بهای سالانه پیشتاز هستند و پس از آن دبی مارینا (34 درصد) و گرینز و ویو (The Greens and The Views) با 24 درصد افزایش قرار دارند.

گوراپو افزود که با وجود بهبود قیمت‌ها با سرعت بی‌سابقه، این اجاره‌ها همچنان پایین‌تر از اوج سال 2014 هستند و ویلاها 16 درصد و آپارتمان‌ها 33 درصد عقب مانده‌اند. با این حال، انتظار داریم با سرعت فعلی، اجاره‌بهای بازار ویلا در سطح شهر تا پایان سال جاری به رقم سال 2014 برسد و اجاره آپارتمان نیز ادامه یابد. ما شاهد بسیاری از مستاجران هستیم که سعی می‌کنند از شاخص اجاره ریرا (Rera) حمایت کنند تا از افزایش شدید درخواست مالکان در هنگام تمدید جلوگیری نمایند. با این حال، اجاره‌های جدید به دلیل شرایط بازار با بسیاری از مالکان، به‌ویژه واحدهایی در ساختمان‌ها و محله‌هایی که به قیمت‌های درخواستی دست پیدا می‌کنند، هدایت می‌شود.

آستکو خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود نرخ اجاره در تمام طبقات دارایی اصلی برای املاک با کیفیت خوب بیشتر افزایش یابد، البته با سرعت کمتر. با این حال، اصول اساسی مربوط به عرضه و تقاضا ممکن است رشد پایدار بازار املاک و مستغلات را کاهش دهد. یکی از نگرانی‌های عمده در مورد عرضه مازاد، حفظ مستاجرین در میان رقابت رو به رشد و همچنین جذب مستاجران جدید خواهد بود. به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی و تجاری بیشتر و افزایش جمعیت امارات، نیاز اساسی به صنایع ثروت‌آفرین وجود دارد.

انتهای پیام

کد خبر: 9070

https://uaekiosk.com/node/9070

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید