تثبیت موقعیت دبی به عنوان مرکزی برای شرکت‌های جهانی

دبی اینترنت سیتی برای شرکت‌های اقتصادی تازه‌ تاسیس، یکی از قطب‌های مورد علاقه در جهان است و چند شرکت با ارزش افزوده بالا و فناوری فعال، این منطقه را برای تاسیس عملیات منطقه‌ای خود انتخاب کرده‌اند.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات، با گذشت بیش از 20 سال از تاسیس دبی اینترنت سیتی (DIC) در سال 2000، این منطقه همچنان یکی از قطب‌های مورد علاقه در جهان برای شرکت‌های اقتصادی تازه‌ تاسیس است و چندین شرکت جهانی با رشد بالا، ارزش افزوده بالا و فناوری فعال، اخیراً این منطقه را برای تاسیس عملیات منطقه‌ای خود انتخاب کرده‌اند.

آخرین موردی که به لیست در حال رشد شرکت‌های اقتصادی جدید پیوسته است که دبی اینترنت سیتی را به عنوان خانه خود برگزیده‌اند، شبکه تحویل محتوای آمریکایی کلاودفلر (Cloudflare) است. اوایل این هفته، کلاودفلر دبی را به عنوان اولین دفتر خود در خاورمیانه اعلام کرد و پایگاهی برای تیم رو به رشدش در خاورمیانه و ترکیه ارائه نمود.

عمار المالک، مدیرعامل دبی اینترنت سیتی، به‌عنوان مرکز فناوری پیشرو در منطقه، از ورود کلاودفلر به جامعه رو به رشد این منطقه استقبال کرد.

بخش‌های مختلفی دستخوش تحولات دیجیتالی سریع شده‌اند و شاهد افزایش پذیرش کلاود بوده‌اند. این امر با توجه به فرصت‌های بالقوه، نیاز به یک زیرساخت دیجیتال امن و قابل اعتماد را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بر اساس اطلاعات موردور، امنیت سایبری برای بخش فناوری حیاتی است، به طوری که طبق اطلاعات موردور، ارزش بازار امنیت سایبری جهانی تا سال 2027 به 317 میلیارد دلار خواهد رسید.

کلاودفلر دارای مراکز داده در 270 شهر در 100 کشور در سراسر جهان، از جمله 27 مرکز داده در منطقه خاورمیانه و ترکیه است. در اوایل این ماه، اعلی‌حضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور، نخست وزیر و حاکم دبی، دستور تشکیل یک کمیته عالی را برای آماده سازی استراتژی متاورس دبی برای کمک به ارتقای موقعیت دبی به عنوان یک مرکز جهانی برای فناوری، صادر کرد.

کمیته عالی به ریاست شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی، بر تحولات فناوری در امارت و بر تحولات در اقتصاد دیجیتال نظارت خواهد کرد؛ و به لطف خدمات نوآورانه و چارچوب نظارتی و قانونی پیشرفته آن، وضعیت دبی را به عنوان بهترین شهر در فضای مجازی ارتقا خواهد داد.

امارات در ماه مارس قانون جدید مقررات دارایی‌های مجازی را تصویب کرد تا از حمایت و شفافیت دارایی‌های سرمایه‌گذاران اطمینان حاصل شود. سال گذشته، دبی بیش از 72000 مجوز کسب و کار جدید صادر کرد که رشدی 69 درصدی را نسبت به سال 2020 نشان می‌دهد، که بر موقعیت دبی به‌عنوان یک مرکز تجاری و سرمایه‌گذاری جهانی و تقویت وضعیت آن به‌عنوان مدلی موفق برای بهبود بخش کسب‌وکار تأکید می‌کند.

سرمایه‌گذاری‌های مداوم دبی در فناوری پیشرفته و زیرساخت‌ها به دبی اینترنت سیتی کمک می‌کند تا جایگاه خود را به عنوان مرکز ترجیحی جهانی برای شرکت‌های فناوری بین‌المللی حفظ کند.

انتهای پیام

کد خبر: 9069

https://uaekiosk.com/node/9069

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید