افتتاح شعبه‌ای از بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دیجیتال در دبی

به دنبال تصویب قانون اولیه حوزه رمزارزها در دبی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) اعلام کرد که مجوز دارایی مجازی در دبی را دریافت کرده و یک دفتر مرکزی منطقه‌ای در این شهر راه‌اندازی خواهد کرد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات ، سام بانکمن- فرید، مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) در بیانیه‌ای گفت: این شرکت محصولات مشتقات رمزنگاری پیچیده با تسویه حساب متمرکز طرف مقابل را به بازارهای نهادی ارائه خواهد کرد. امارات متحده عربی به دنبال جذب برخی از بزرگترین شرکت‌های ارز دیجیتال و فین تک در جهان است.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط پایگاه تجزیه و تحلیل بلاک‌چین  (Chainalysis) در ژوئن ۲۰۲۱، امارات‌ متحده عربی سومین بازار ارزهای دیجیتال در منطقه بود و پس از ترکیه و لبنان قرار دارد.

پاتریک گرون، مدیر اف تی ایکس می‌گوید: قطعیت و اعتباری که دبی در پایبندی خود به این تعهدات تضمین می‌کند، به اف تی ایکس اجازه می‌دهد تا استراتژی کلی خود را برای تبدیل شدن به اولین ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی که به صورت کاملا تنظیم شده وارد بازارهای جهانی می‌شود، با خیال راحت دنبال کند.

این صرافی پس از جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار در دور سری C که در ژانویه اعلام شد، به ارزش ۳۲ میلیارد دلار رسید.

اف تی ایکس حدود سه سال پیش تاسیس شد و  تاحدودی از طریق بازاریابی مانند تبلیغ در سوپربول (Super Bowl)  به یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است.

افتتاح این شعبه تلاش برای به دست آوردن مشتریان نهادی از طریق یک واحد جدید است.

قانون اولیه حوزه رمزارزها در دبی تصویب شد

طی روزهای اخیر، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، در توییتی نوشت: آینده متعلق به کسی است که آن را طراحی کند. امروز، از طریق قانون دارایی‌های مجازی، ما به دنبال مشارکت در طراحی این بخش جدید جهانی هستیم که به سرعت در حال رشد است. گام ما جهشی به سوی آینده با هدف توسعه این بخش و حمایت از تمام سرمایه‌گذاران آن است. و آینده زیباتر… جامع‌تر… و بهتر است.

علاوه بر این، حاکم دبی اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی یا VARA، به جز در مرکز مالی بین‌المللی دبی در مناطق آزاد و توسعه ویژه امارات دارای اختیارات اجرایی خواهد بود.

به گفته او، قانون جدید دارایی‌های دیجیتال دبی، ساکنان آن را مجبور می‌کند تا پیش از انجام فعالیت‌های مرتبط با رمزارز در VARA ثبت نام کنند.

کسب‌وکارهایی که با فعالیت‌های مربوط به دارایی مجازی از جمله راه‌اندازی صرافی رمزارز، انجام انتقال ارزهای دیجیتال و سایر خدمات مرتبط با ارائه و تجارت توکن سر و کار دارند نیز باید در دبی حضور داشته باشند. افراد یا کسب‌و‌کارهایی که قوانین جدید را نقض کنند ممکن است با جریمه نقدی مواجه شوند یا مجوز کسب و کار آن‌ها تعلیق خواهد شد.

هرچند در این بیانیه ذکر نشده که کدام رمزارزها مشمول قانون جدید می‌شوند، اما VARA علاوه بر تنظیم قوانین و کنترل، انواع دارایی‌های مجازی را طبقه‌بندی و مشخص می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 9016

https://uaekiosk.com/node/9016

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید