راه اندازی پلتفرم «داده‌های بزرگ برای توسعه پایدار» توسط دولت امارات

دولت امارات پلتفرم سازمان ملل متحد را با عنوان "داده های بزرگ برای توسعه پایدار" و با هدف رفع نیازهای خاورمیانه و شمال آفریقا راه اندازی کرده است.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) به نقل از خبرگزاری وام امارات، امارات یکی از چهار کشوری است که به عنوان مقر منطقه ای پلتفرم «داده‌های بزرگ برای توسعه پایدار» انتخاب شده است.

این اطلاعیه در جریان مجمع «بسیج سازی کلان داده ها و علم داده برای اهداف توسعه پایدار»  در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، اعلام شد و شاهد حضور وزرای اماراتی، دولت و مقامات بین المللی بود.

ریم بنت ابراهیم الهاشمی، وزیر مشاور امارات در امور همکاری های بین المللی و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار، گفت که تصمیم سازمان ملل بر این است که امارات به مقر MENA تبدیل شود و به عنوان یک مرکز جهانی برای این پلتفرم باشد.

وی افزود: این موضوع همچنین بر تمایل رهبری امارات متحده عربی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) با به کارگیری فناوری‌های کلان داده و هوش مصنوعی (AI) تاکید می‌کند.

امارات

شمع بنت سهیل المزروعی، وزیر امور جوانان امارات، گفت: امارات از علاقه روزافزون جوانان به داده های بزرگ، فناوری های آینده و پایدار حمایت کرده است،همچنین دولت امارات مشارکت جوانان در هکاتون جوانان سازمان ملل را تشویق می کند.

وی همچنین بر تعهد امارات متحده عربی به توانمندسازی جوانان و تقویت مهارت ها و قابلیت های آنها در فناوری داده های بزرگ و هوش مصنوعی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این کشور جوانان را در خط مقدم استراتژی توسعه خود قرار داده است.

سارا بنت یوسف العامری، وزیر دولت امارات در فناوری پیشرفته و رئیس آژانس فضایی امارات متحده عربی، گفت: امارات سفر خود را در 50 سال آینده با هدایت دستورالعمل‌های رهبری برای اتخاذ برنامه‌های فعال، حمایت از اولویت‌های خود در علوم و فناوری‌های پیشرفته آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف توسعه پایدار شامل حمایت از تولید جامع و پایدار و ترویج نوآوری است و وزارت صنعت و فناوری پیشرفته امارات راهبردی را با هدف ایجاد انگیزه در نوآوری و اتخاذ راه‌حل‌های فناوری پیشرفته صنعتی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

کد خبر: 8957

https://uaekiosk.com/node/8957

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید