سفر رئیس جمهور کره جنوبی به امارات؛ از دیدارهای رسمی تا بازدید از اکسپو

رئیس جمهور کره جنوبی از امروز شنبه سفر خود را به کشورهای امارات، عربستان و مصر آغاز می کند و ۱۶ و ۱۷ ژانویه در امارات خواهد بود تا ضمن دیدار با مقامات ارشد حکومت امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو، در میزگردی جهت همکاری در زمینه هیدروژن در دبی حاضر شود.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (جامع‌ترین مجموعه رسانه‌ای فارسی زبانان امارات) از راشاتودی، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول، از سفر «مون جائه این» به خاورمیانه بمنظور گشایش فرصتها برای شرکتهای کره جنوبی در زمینه های صنایع هیدروژنی، دفاعی و دیگر صنایع خبر داد.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی ۱۶ و ۱۷ ژانویه (۲۶ و ۲۷ دی) در امارات خواهد بود تا روز ۱۶ ژانویه در میزگردی جهت همکاری در زمینه هیدروژن در دبی حاضر شود.

وی همچنین در جشن روز ملی کره جنوبی در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۰» دبی شرکت خواهد کرد.

انتظار می رود که مون در سفر به امارات با معاون رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور و همچنین «محمد بن راشد ال مکتوم» حاکم دبی، دیدار کند و سپس طی دیداری با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، راههای افزایش همکاریهای دوجانبه را در زمینه های مختلف از جمله دفاعی، نظارتهای بهداشتی و واکنش به تغییرات آب و هوایی، مورد بررسی قرار دهد.

وی در روزهای ۱۸ و ۱۹ ژانویه (۲۸ و ۲۹ دی) در عربستان خواهد بود تا با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفتگو کند.

قرار است که مون در این سفر با دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس در ریاض دیدار کند و در این دیدار بطور رسمی، از سرگیری مذاکرات توافق تجاری آزاد میان کره جنوبی و عربستان را اعلام کند.

رئیس جمهور کره جنوبی روزهای ۲۱ و ۲۲ ژانویه (اول و دوم بهمن) در مصر خواهد بود تا نشستی را با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود، برگزار کند. وی در سفر به مصر در میزگردی درباره همکاریهای آینده دو کشور شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که ۶۸ درصد از واردات نفت خام کره جنوبی را کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تامین می کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 8930

https://uaekiosk.com/node/8930

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید